Пивоварната компания "Загорка" отчита 1,6 млрд. лева приходи от продажби в България за периода 1994-2014 г., съобщават от Heineken, част от чието портфолио е "Загорка".
За същия период обемът на реализираните от "Загорка" продажби е в размер на 25 млн. хектолитра. Компанията е инвестирала у нас повече от 260 млн. лева, като 200 млн. лева от тях са за модернизацията на пивоварната.
Компанията, която тази година чества 20-ата си годишнина като част от групата на Heineken, е водещ данъкоплатец в България, като за две десетилетия е платила данък печалба от над 28 млн. лева и е внесла акциз на стойност 150 млн. лева.
От "Загорка" посочват още, че за последните 20 години тя е внесла над 60 млн. лева под формата на социални и здравни осигуровки.
Компанията може да се похвали със седемгодишно лидерство по приходи от продажби на пазара, твърди изпълнителният ѝ директор Николай Младенов. По думите му тя е сред 25-те най-рентабилни компании в България и е сред най-ефективните пивоварни на Heineken в Централна и Източна Европа.