fallback

Главният изпълнителен директор на GAP се оттегля от поста си

Мястото на Глен Мърфи ще заеме 59-годишният Арт Пек

13:29 | 09.10.14 г.

Глен Мърфи ще се оттегли от поста главен изпълнителен директор на компанията за търговия на дребно с дрехи Gap, където успя да се справи с продължителния спад на продажбите, но не успя да даде нов тласък на едноименната марка на компанията, пише Wall Street Journal.

Промяната в ръководството беше разкрита в сряда, когато Gap обяви стагниращи продажби за септември. Компанията определя месечните си резултати като разочароващи. Те отразяват неочаквано големия 3-процентен спад в сравнимите продажби на магазините на Gap.

52-годишният Мърфи ще бъде наследен от 59-годишния Арт Пек, който в момента оглавява дигиталното подразделение на компанията. Той ще поеме поста на 1 февруари 2015 г.

В интервю Мърфи посочва, че е заявил на ръководството на компанията, че не иска да подписва нов дългосрочен договор.

„Това е осмата ми година и казах на борда, че ако намерим правилния кандидат, трябва да го направим“, коментира той.

Робърт Фишър, чиито родители основават компанията и който ще поеме поста председател на Gap, твърди, че бордът се е опитал да убеди Мърфи да остане начело на Gap.

Като главен изпълнителен директор Мърфи работи с борда за разработването на стратегия за растеж, свързана с тригодишните планове на компанията. Той твърди, че не е в състояние да се ангажира с изпълнението на следващия тригодишен план.

Мърфи се присъединява към Gap като главен изпълнителен директор през 2007 г. и се заема с подобряването на веригата ѝ за доставки, ускоряването на внедряването на нови продукти и завръщането на марката сред големите модни брандове. В резултат на работата му компанията вижда светъл лъч в ритейл индустрията, която се бори със слаби продажби и купувачи, търсещи все по-големи отстъпки.

За трите месеца, приключващи на 2-ри август, компанията отчита ръст в печалбата от 303 млн. долара до 332 млн. долара, благодарение на 3% ръст в продажбите, възлизащи на 2,98 млрд. долара.

Продажбите в магазините от веригата Old Navy, отворени най-малко от една година, са колкото тези на Banana Republic.

Но растежът на ключовия бранд Gap, чиито продажби спадат с 5 на сто, е в застой, след като миналата година компанията се радваше на голяма печалба, благодарение на търсенето на цветни дънки и други модни тенденции. Продажбите на марката, като се изключат новооткритите или закритите магазини, отбелязват спад от май насам. Марката Cap носи повече от 40% от годишните продажби на фирмата.

Бъдещият главен изпълнителен директор на Gap се присъединява към екипа през 2005 г. Той е бил президент на Gap за Северна Америка. Освен това е стоял начело на аутлет бизнеса на фирмата и е помогнал за придобиването на Athleta и Intermix.

Пек твърди, че ще продължи да инвестира в дигиталната стратегия на компанията и растежа ѝ в световен мащаб.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:15 | 07.09.22 г.
fallback