fallback

Протестите в Хонконг свиха продажбите на големите вериги магазини

В рамките на националния празник на Китай продажбите отбелязват спад с между 15 и 50 на сто

12:53 | 07.10.14 г.

Продажбите в големите вериги за пазаруване в Хонконг са намалели по време на китайския национален празник, наречен Златната седмица. Причина за този спад са продемократичните протести, които пречат на сезона, в който обикновено хората пазаруват повече, сочи ново проучване, цитирано от Bloomberg.

Спадът на продажбите варира от 15 до 50 на сто само през първите пет дни на празника, разкрива Hong Kong Retail Management Association, позовавайки се на проучване сред своите членове. Търговците на дребно, продаващи часовници и бижута, са сред най-засегнатите от случващото се, показват данните.

Малките и средни компании отбелязват около 80% спад в продажбите. Тези, които оперират в големите търговски райони, окупирани от демонстрантите, са най-потърпевши.

Данните са сред най-ранните индикатори на въздействието на протестите върху финансовите резултати на търговците на дребно.

Хиляди демонстранти настояват за свободни избори на новия лидер на Хонконг. Те излязоха на протести по улиците, блокираха пътища и принудиха някои магазини да затворят, включително тези на Chow Tai Fook Jewellery Group – най-голямата верига за продажба на бижута в света.

Протестите могат да струват на туристическата индустрия в Хонконг около 2,5 млрд. хонконгски долара (322 млн. щатски долара), или 0,4% от БВП за четвъртото тримесечие, ако продължат цял месец, изчисляват от BNP Paribas.

Отделно от това броят на посетителите от континенталната част на Китай в Хонконг нарасна с 2,2% между 1-ви и 5-и октомври. Това е значително по-малко в сравнение с ръста от 16% през същия период година по-рано. Днес е последният ден от Златната седмица в азиатската страна. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:31 | 10.09.22 г.
fallback