"Революцията на чадърите“ в Хонконг може да окаже влияние върху разходите на китайците за луксозни стоки, пише CNN.
Мирните продемократични протести превземат Хонконг, включително правителствените и финансовите квартали, както и Canton Road – известен луксозен търговски район.
Движението Occupy Central съвпада с честването на Златната седмица в Китай, национален празник, който обикновено привлича хиляди туристи от континенталната част в Хонконг. Миналата година 1,2 млн. туристи се стичат в региона по време на празника, посочва BBC.
Златната седмица е свързана с много повече пътувания, както и с по-високи приходи за ресторантите и търговците на дребно, твърди Дейвид Долар, старши научен сътрудник в Китайския център в Brookings Institute. Според него тазгодишните демонстрации ще имат краткосрочен ефект върху икономиката.
„Мислете за това като за лоши метеорологични условия. Ще има по-малко купувачи и по-малко приходи, но когато всичко приключи, нещата ще се възстановят. Хората, които могат да си позволят да пазаруват в Хонконг, ще могат да го направят и по друго време“, допълва той.
Въпреки че и в Canton Road има активисти, а това е домът на големи имена на пазара на луксозни стоки, като Fendy, Burberry, Chanel и Louis Vuitton, магазините остават достъпни за посетители.
Туристите от Китай са основен компонент на икономиката на Хонконг, а китайските потребителски разходи носят една трета от продажбите на стоки на дребно в региона миналата година, твърди Лин-Уей Чун, главен икономист в IHS.
“Китайските туристи отделят много време и харчат доста в Хонконг, особено за луксозни стоки, включително бижута и часовници“, коментира той. По думите му, ако туристите не купуват луксозни стоки, това може да навреди на икономиката на Хонконг.