Конкуренцията между най-големите производители на газирани напитки в света става още по-голяма, тъй като двете най-големи компании на пазара пускат нови нискокалорични напитки с еднаква съставка – стевия, растение, което се използва като подсладител, пише CNN. Дори етикетите на продуктите са с еднакъв цвят – зелен, като този на стевията.
PepsiCo пуска своята нова напитка Pepsi True в средата на октомври, но тя ще може да бъде поръчвана единствено онлайн през Amazon.
От своя страна Coca-Cola вече продава своята газирана напитка със стевия. Тя се нарича Coca-Cola Life и е достъпна в Аржентина, Чили, Великобритания и Мексико.
Продуктът направи дебюта си в САЩ през август, но само в югоизточните щати като Джорджия, Флорида, Сверна и Южна Каролина. През ноември Coca-Cola Life ще бъде пусната на пазара в цяла Америка.
Pepsi True ще се продава в зелена кутия и ще бъде предлагана в зелени пакети по 12 напитки. Coca-Cola Life пък се продава в кутии и в стъклени бутилки със зелени етикети.
Pepsi твърди, че нейната напитка има 30% по-малко захар от обикновената кола на компанията и не съдържа високофруктозен царевичен сироп или изкуствени подсладители. Coca-Cola изтъква, че нейното питие съдържа само 60 калории – с 35% по-малко от традиционната ѝ газирана напитка.
Появата на тези нискокалорични продукти следва усилията на цялата индустрия. Миналия месец Coca-Cola, PepsiCo, Dr. Pepper Snapple Group и Американската асоциация за напитки обявиха, че ще намалят калориите в продуктите си с 20% до 2025 г.
Газираните напитки не са особено предпочитани от потребителите, водещи здравословен начин на живот. Скорошно проучване показва, че премахването на газираните напитки от купоните за храни ще предпази 141 000 деца от затлъстяване, а други 240 000 от развиване на диабет.
Предстои да се разбере дали напитките със стевия ще привлекат потребителите, особено тези между 20 и 40-годишна възраст, които избягват голяма част от газираните питиета.