Блясък не е първата дума, с която ще асоциирате Макс Полиани. 49-годишният главен изпълнителен директор на производителя на лускозни смартфони Vertu, се появи на интревю в Лондон тази седмица, облечен в консервативен тъмносин костюм и с шоколадово на цвят куфарче.
Устройството, което иска да покаже, изглежда по подобен начин, особено ако бъде сравнено с някои от старите продукти на Vertu. Новият смартфон Aster представлява Android устройство, облечено в кожа с нюанси на „хайвер“ и „коняк“. По него няма нищо блестящо или златисто, пише Bloomberg.
Компанията, която през 2012 г. беше продадена от Nokia на фирмата за дялово инвестиране EQT Partners, си създаде име, продавайки мобилни телефони с диамантени шипове на новобогаташи в развиващите се пазари. Сега тя се насочва в друга посока – по-малко блясък и по-добри технологии с цел достигане до по-широк кръг от клиенти.
Също така тя се опитва да запази сегашните си клиенти като преминава към устройства, произведени от Apple и Samsung, двата най-конкурентни производители на смартфони в света.
Vertu ще продължи да залага на луксозни продукти, но те ще са по-достъпни, така че да могат да достигнат до повече потребители, посочва Полиани. По думите му преди десетилетие тези телефони са харесвани от новите богаташи, но от тогава светът се е променил, както по отношение на телефоните, така и по отношение на клиентите.
Това не означава, че новите устройства на компанията ще бъдат евтини. Aster, който има персонализирана версия на Android и 13-мегапикселова камера, е с начална цена 4200 паунда (6800 долара) за обикновения модел, направен с телешка кожа.
Цената нараства спрямо това колко екзотичен е материалът, от който е направен. Този със щраусовата кожа струва 5900 паунда (9500 долара). Това е почти 10 пъти по-висока цена от тази на обикновения iPhone 6, който в момента е един от най-скъпите смартфони на пазара.
И все пак Vertu ще има проблем да убеди хората, които не влизат в групата на най-богатите клиенти, да похарчат почти 10 000 долара за продукт, който ще бъде изместен от друг след време, твърди Джим Прайър, главен изпълнителен директор на консултантската фирма Lambie-Narin.