Консумацията на бира в Германия спада главоломно, което накара най-големият производител на пенливата напитка в Европа да потърси помощ не от кого да е, а от САЩ, пише Bloomberg.
Оливър Лемке пътува до Колорадо, Ню Йорк и Калифорния, за да се учи как местните малки пивовари успяват да завземат значителна част от американския пазар. Лемке, който твърди, че американските му колеги са го научили да бъде по-смел и да експериментира с нови видове бира, сега разширява своята пивоварна в Берлин, тъй като тенденцията достига и в Германия. Доказателство за това е, че малките пивоварни са се увеличили с около 30 на сто от 2005 г. досега, достигайки 670 на брой.
„Ние германците сме убедени, че можем да правим най-добрата бира в света, но междувременно не предлагаме разнообразие от бири“, коментира Лемке, докато оптива от най-новото си творение – India Pale Ale, която има нотка на грейпфрут и манго. По думите му подобен тип експерименти с бира представляват интересна и доходоносна ниша, ето защо е било грешка, че компанията му не се е насочила натам по-рано.
Германия, която е дом на най-старата активна пивоварна в света, е синоним на бирата, а индустрията с бира в страната възлиза на 8 млрд. евро. Но консумацията и производството в Германия намалява през последните седем години.
Вместо това германците пият повече вино, кафе в италиански стил и летни коктейли като Aperol Spritz. В отговор на тази тенденция немските пивовари, които търсят начини да върнат интереса към бирата, следват примера на САЩ, където Boston Beer Co. е една от компаниите пионери в създаването на нови видове бира.
Този тип пивовари в САЩ представляват 14% от 100-милиардния американския пазар през 2013 г. според Brewers Association. Въпреки че продажбите на бира в САЩ отчитат спад с 1,9% през миналата година, тези на новите видове бира нарастват със 17 на сто.
В Германия новите бири дълго време не присъстваха на пазара. Местните пивовари, които в момента отбелязват Oktoberfest – най-важното събитие за индустрията, се надяват, че специалните бири могат да помогнат за промяната във възприятията на потребителите и привличането обратно на хората, които целогодишно купуват пенливата напитка.
Radeberger Gruppe AG, най-големият производител на бира в Германия, започна да продава специални бири на цени, които могат да достигнат 24,99 евро за бутилка. Някои отиват още по-далеч. През май Holger Wirtz пусна уебсайт, в който всеки може да създаде своя собствена бира спрямо предпочитанията си. След това напитката се доставя в бутилка за шампанско в рамките на седмица.