Печалбата на Nike за първото тримесечие на фискалната 2015 г. задмина очакванията на анализаторите, изпращайки цената на акциите на компанията за спортно облекло и оборудване нагоре, пише CNBC.
Благодарение на силното търсене в Европа и високите маржове Nike отчита печалба на акция от 1,09 долара, спрямо очакванията за 88 цента на акция. Приходите възлизат на 7,98 млрд. долара, също задминавайки прогнозите за 7,84 млрд. долара.
През същия период година по-рано Nike отчете печалба на акция от 86 цента и приходи от 6,97 млрд. долара.
Приходите през първото тримесечие нарастват с 15%, като ръстове се наблюдават при почти всяка продуктова категория, обяви компанията. Пренасочването ѝ към продукти с по-високи маржове допринася за значителното повишаване на брутния марж до близо 47%. Ръстът на нетната печалба е от 23%.
Nike припомни същевременно, че увеличава дела си на западноевропейския пазар. През 2013 г. компанията е държала около 12 на сто от пазара за спортни дрехи в региона, докато делът на Adidas спада от 13,2% през 2012 г. до 12,6% през 2012 г., показват данни на Euromonitor International.
А Световното първенство по футбол в Бразилия е първият Мондиал, при който Nike е бил спонсор на повече национални отбори от Adidas. По-рано през годината компанията обяви, че ще преустанови производството на устройството си за носене FuelBand, а Паркър заяви през април, че компанията ще се концентрира повече върху софтуерния бизнес в бъдеще. Така Nike се разграничи от тенденцията все повече компании да навлизат на пазара на носими устройства.