fallback

Ikea възобновява интернет експанзията си

Компанията възнамерява да предлага услуга за онлайн пазаруване на всичките си 27 пазара до няколко години

14:15 | 10.09.14 г.
Автор - снимка
Създател

Шведската верига магазини за домашно обзавеждане Ikea възнамерява да разпространи услугата си за онлайн пазаруване на всички свои пазари през следващите няколко години след 12-месечна пауза на разширяването на бизнеса си, пише Bloomberg.

Ikea гони амбицията си да предлага услуга за онлайн пазаруване във всички 27 държави, в които има магазини, каза компанията в сряда, след като обяви ръст от 3% на целогодишните си приходи от продажби. Към момента услугата е налична в 13 от тези страни.

Фокусът на компанията през последната година беше към подобряване на онлайн офертите на пазарите, които вече предлагат услугата, коментира изпълнителният директор Петер Агнефел. Според критиците на Ikea подходът на компанията към разрастването ѝ в интернет пространството е прекалено консервативен, откакто беше пуснат сайтът www.ikea.com през 1997 г.

„Ikea навлезе бавно в интернет, но направи сериозни инвестиции през последните няколко години“, коментира анализаторът в компанията за проучвания Conlumino Морин Хинтън. „Предлагането на онлайн услуги, които да отговарят на очакванията на модерния онлайн потребител, заедно с поддържането на ниски цени и реализирането на печалба, не е лесна работа, що се отнася до големи стоки, така че е разбираемо компанията да усъвършенства услугите си преди да ги пусне на всички пазари“, добавя той.

Бизнес моделът на Ikea не е толкова пригоден към онлайн продажбите, като повече разчита на това клиентите да отиват в магазините, които се намират обикновено в покрайнините на града, и сами да си избират мебелите, които са опаковани и готови за сглобяване.

„Ikea е изправена пред дилема. Тя трябва да намери формула, чрез която онлайн продажбите да бъдат добавка към продажбите на място, а не да ги заменят“, посочва директорът в Euromonitor International Круз дел Барио.

Сегашният бизнес модел позволява на Ikea да поддържа цените си ниски, изкушавайки клиентите си с всевъзможни малки покупки и храна в огромните си магазини. „Ключова част от приходите от продажби на компанията идва от евтини импулсивни покупки в магазините“, отчита дел Барио.

Привличането на потребители по интернет и наличието на повече продукти в онлайн магазините са помогнали на веригата да увеличи приходите си от продажби до 28,7 млрд. евро между август 2013 и август 2014 г., обяви компанията. Магазините на Ikea са били посетени от 716 млн. клиенти през 12-месечния период, докато 1,5 млрд. души са посетили уебсайта.

Приходите от продажби в магазините, отворени от повече от година, нарастват с 3,6% за периода. Растежът е най-бърз в Китай, като Северна Америка поддържа доброто си представяне, а в Европа е отчетено подобрение.

Ikea иска да удвои приходите си от продажби до 2020 г., като за целта ще подобри магазините си, ще отвори нови, ще предлага повече продукти онлайн и ще пуска нови колекции по-често.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:58 | 13.09.22 г.
fallback