Зад най-лошите резултати на McDonald's от десетилетие стои тенденция, която може да доведе до още по-лоши времена за компанията - веригата за бързо хранене губи блясъка си пред по-младите потребители, пише Wall Street Journal.
Най-голямата верига ресторанти в света по приходи обяви по-рано този месец най-големия спад на месечните си международни продажби в обекти, отворени най-малко от една година, от 2003 г. насам.
В САЩ, където се намират повече от 40% от всичките над 35 000 обекта на McDonald's, продажбите в ресторантите, отворени най-малко от година, запазват нивото си или са под тези, които компанията отчита за предходната година.
На 22-ри август компанията обяви, че заменя ръководителя на американското си подразделение за втори път за по-малко от две години. McDonald’s оставя поста в ръцете на Майк Андрес, който ще се заеме с бизнеса ѝ в САЩ – друг знак, че се опитва да подобри резултатите си на вътрешния пазар. Акциите на McDonald’s се търгуват в сравнително тесен диапазон през последните близо 26 месеца, откакто Дом Томпсън стана главен изпълнителен директор на компанията. Същевременно цените на акциите на конкурентните компании се покачват. От началото на годината досега цените на книжата на McDonald’s отбелязват спад с 2%, а в петък затвориха при цена 94,45 долара за брой.
Демографските данни хвърлят светлина върху проблемите на веригата. Статистика, събрана за Wall Street Journal от консултантската фирма Technomic, показва, че възрастта е проблем за компанията. Потребителите, които са на между 20 и 40 години (т.нар. millenials) и са един от основните стълбове на бизнеса на McDonald’s, се насочват към конкурентите ѝ. Сред най-предпочитаните са ресторантите на Chipotle Mexican Grill и Five Guys Holdings. Все по-често младите търсят вериги, предлагащи по-свежи и по-здравословни храни, купувайки от ресторанти, в които всеки може да състави сам меню на по-ниска цена от комбо предложенията на McDonald’s. Процентът на хората на възраст между 19 и 21 г. в САЩ, които посещават всеки месец ресторантите на McDonald’s, отчита спад с 12,9 процентни пункта от началото на 2011 г. според Technomic. Процентът на клиентите на възраст 22-37 години, които пазаруват от веригата всеки месец, запазва нивата си в рамките на същия период.