Докато производителите на шоколад по света се борят с покачващите се разходи за какаови зърна, какаово масло, бадеми и млечни продукти, Lindt успява да изпревари конкурентите си. Това се дължи на позиционирането ѝ на бързо развиващия се премиум сегмент.
Компанията разширява дейността си на американския и канадския пазар и подобрява ефективността на бизнеса си, пише WBP Online. За първата половина на 2014 г. Lindt отчита 14%-ен ръст на печалбата, сочи нейният доклад за първото шестмесечие на годината.
"Растежът на продажбите и печалбата през първата половина на 2014 г. отново са доста над средните за пазара. Това доведе до по-нататъшно увеличаване на пазарния дял на всички важни пазари и засили водещата позиция на компанията в сегмента с премиум шоколади. Придобиването на американската семейна компания Russel Stover /Whitman's, което Lindt обяви на 14-и юли тази година, е ясно доказателство за решимостта на Lindt & Sprüngli да засили позициите си в Северна Америка и да даде своя значителен принос за динамичното развитие на сегмента с премиум шоколади на най-големия пазар на шоколад в света“, коментират от компанията.
Приходите от продажби на Lindt за първата половина на годината възлизат на 1,2 млрд. швейцарски франка, отчитайки увеличение с 6% във франкове и ръст от 9,2% в други местни валути, в сравнение с първата половина на 2013 г. Освен това компанията може да се похвали с нарастване на пазарните ѝ дялове.
От географска гледна точка Северна Америка остава най-важният регион за производителя с 27% дял, следвана от Германия (19%), а родната Швейцария е на трето място с 12%. С придобиването на американската Russell Stover / Whitman's обаче Северна Америка ще се превърне в най-важната арена и за премиум шоколада.
Оперативната печалба за шестмесечието расте с 11,6 млн. швейцарски франка, или 17,7%, до 77,1 млн. швейцарски франка на годишна база. Нетната печалба за същия период нараства с 14,3% (8 млн. швейцарски франка) до 55,8 млн. швейцарски франка.
Покачващите се цени
Същевременно компанията трябва да се справи с увеличаващите се разходи за ресурси, както и с последиците от силния швейцарски франк. Досега тя се представя добре благодарение на продуктите си от висок клас и луксозните си стоки.
„Силният натиск на конкуренцията в сектора на търговията на дребно и слабостта на редица чуждестранни валути спрямо швейцарския франк продължат да бъдат голямо предизвикателство. Същото се отнася и за сектора на суровините, където цените на почти всички стоки, които са важни за бизнеса с шоколад, се покачват, и по-специално - на какаовите зърна, какаовото масло, млякото и ядките“, посочват от компанията.
От Lindt & Sprüngli добавят, че с оглед на тази тенденция както тя, така и другите компании трябва да правят корекции в цените на избрани продукти. Въпреки това няма значителни промени в цените на стоките в сегмента с шоколадови изделия, а растежът, който отчита компанията, се дължи главно на увеличенията в обема на продажбите.
„Премиум сегментът е този, който се възползва най-много от тази тенденция“, коментират от Lindt.
Същевременно компанията потвърждава своите цели за годината и прогнозира органичен ръст на продажбите от 6 до 8%.