fallback

Пазарът приветства обратното изкупуване на акции на Nestle

Резултатите на компанията обаче са засегнати от слабите резултати на развитите пазари

16:00 | 07.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

По-силен от очакваното органичен ръст и нова милиардна програма за обратно изкупуване на акции насърчиха цените на книжата на швейцарския концерн Nestle. В четвъртък цената на акциите на най-голямата компания за хранителни продукти по продажби в света скочи с 2,9 на сто до 69,05 франка за брой. Заради голямата си пазарна тежест Nestle практически сам задържа водещия швейцарски борсов индекс Swiss Market в зелената зона.  

Nestle отчита 10% спад в приходите си за първото полугодие, тъй като неблагоприятните валутни курсове засилиха слабите резултати в Европа и в други развити пазари, където потребителските разходи остават свити, пише Wall Street Journal.

Най-голямата компания за хранителни продукти по продажби в света разкрива още, че започва обратно изкупуване на акции в размер на 8 млрд. швейцарски франка (8,8 млрд. долара), което би могло да намали акционерния ѝ капитал с около 3,6%. Обратното изкупуване на акции ще започне тази година и ще продължи през 2015 г.

През шестте месеца, които приключиха през юни, нетната печалба на Nestle спада с 9,6% до 4,63 млрд. швейцарски франка от 5,12 млрд. франка година по-рано. Резултатите не оправдаха очакванията на анализаторите за печалба от 4,99 млрд. франка.

Приходите за периода намаляха с 4,8% до 42,98 млрд. швейцарски франка. За сравнение преди година компанията отчете 45,17 млрд. швейцарски франка приходи за същия период. Тазгодишният спад се дължи на слабите чуждестранни валути, които намалиха стойността на продажбите в чужбина при обръщането им във франкове.

Ръстът на същинските продажби на Nestle, показател, който премахва въздействието на валутните колебания и придобиванията, е 4,7%. Той обаче не успя да достигне дългосрочната цел от 5 до 6%.

Производителят на десертите KitKat и разтворимото кафе Nescafe не успява да постигне въпросните резултати, откакто през миналата година продажбите му отчетоха рязък спад, който беше първият от четири години насам.

Главният изпълнителен директор на Nestle Пол Булке признава, че хранителният гигант е изправен пред „много нестабилна среда за търговия“, особено на развитите пазари. Ръстът на продажбите на развитите пазари, включващи Европа и САЩ, се забавя до 0,6% от 1% преди година.

„Постигнахме стабилен органичен ръст вследствие на реалния вътрешен ръст и ценообразуването в условията на една силно променлива търговска среда. Темпът на ръст се запази благодарение на иновациите, засилената подкрепа на нашите марки и фокусът върху ефективността”, коментира Булке.

По думите му създаването на Nestle Skin Health и Galderma е подсилило стратегията на компанията, насочена към активен начин на живот и здравословно хранене.

Nestle ще подкрепи повече своите марки и ще търси по-голяма „ефективност“ - корпоративен евфемизъм за мерки за намаляване на разходите. Булке потвърждава очакванията на компанията за органичен растеж от „около 5%“ през 2014 г.

Nestle не е единственият производител на хранителни продукти, който се бори с трудната среда. Европейските компании Unilever и Danone също отчетоха резултати, които попаднаха под очакванията на анализаторите.

Продажбите на Nestle в Северна и Южна Америка се увеличават с 4,9%. Компанията в момента изпълнява плана си за рационализиране на продуктовата си линия в САЩ и модернизира голяма част от марките си за замразени храни.  

Повече по темата можете да видите във видеото на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:15 | 09.09.22 г.
fallback