Мюсюлманските туристи отдавна са избрали Малайзия за своя дестинация за почивка заради нейните плажове, молове и благодарение на културното сходство. Сега азиатската страна, където мюсюлманите представляват 60% от населението, е готова да изпревари съседите си и да се превърне в топ дестинация за медицински туризъм, пише Ройтерс.
Страната иска да привлече по-малко заможните пациенти, предлагайки разумни цени за лечение. Но статистиките показват, че тя трябва да направи доста, за да надмине Тайланд и Сингапур и да вземе по-голям дял в индустрията, която генерира между 38 и 55 млрд. долара годишно.
Малайзия е нов играч на пазара, на който се конкурира с опитни и добре познати имена. Но тя бързо привлича вниманието на пациентите, благодарение на което си спечели третото място в класацията на списание International Living, нареждайки се сред страните с „най-добри и най-достъпни здравни грижи“.
"Цените в Тайланд вече не са привлекателни, а Сингапур не може да се справи с потока от пациенти“, твърди Джейкъб Томас, президент на Асоциацията на частните болници в Малайзия, добавяйки, че влизането в страната е изключително лесно.
Броят на чужденците, които търсят здравна грижа в Малайзия, се е увеличил повече от два пъти за пет години и през 2013 г. достигна 770 134 души. Повечето пациенти са от Индонезия, следвани от тези от Близкия изток и Северна Африка - райони, в които има много нови капитали и където здравните грижи не са достатъчни или е необходимо да се чака много за достъп до такива.
За сравнение - през 2012 г. Сингапур имаше 850 000 туристи, а Тайланд – 2,5 млн. през 2013 г., като в това число влизат хората, посетили СПА процедури и пребиваващите емигранти. Разходите на чуждестранните пациенти в Малайзия през миналата година достигнаха 216 млн. долара, докато тези в Тайланд бяха 4,3 млрд. долара, също със СПА процедурите.
Лечебните заведения в Малайзия промотират кардиологичните и ортопедичните си услуги - области, в които има голямо търсене в Индонезия и страните от Персийския залив. А в основата стоят медицинските прегледи, които представляват повече от две трети от бизнеса, посочва изданието за медицински туризъм Patients Beyond Border.
Обединените арабски емирства са похарчили 2 млрд, долара през 2011 г., за да изпращат пациенти в чужбина според Medical Tourism Guide 2014. Същевременно Малайзия се цели към пациенти от средната класа от страни с лоши здравни системи.