Германският производител на спортно облекло Puma публикува по-добър от очакваното отчет за второто тримесечие на годината, благодарение на спада на разходите за продажби и пускането на нови стоки, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба се свива с 60% до 12,6 млн. евро, в сравнение с очакванията на анализаторите за печалба от 10,2 млн. евро. Приходите в периода април – юни нарастват с 0,6% при стабилни валутни курсове.
„2014 г. е годината на инвестиции за Puma”, коментира анализаторът в Sanford C. Bernstein Марио Ортели миналата седмица. „Световното първенство и новите футболни обувки в два цвята на компанията може да окажат положителен ефект върху продажбите“, добави той.
Изпълнителният директор на Puma Бьорн Гулден препозиционира компанията около производството на спортно облекло, което се отразява в нарастване на търсенето за някои от новите стоки ѝ стоки. Гулден, който е бивш професионален футболист, отделя средства и за реклама преди началото на училищния сезон, популяризирайки рекламната кампания „Винаги по-бързи“ („Forever Faster”). Освен това Puma активно подписва и сделки за спонсорство, които допълнително се отразяват на печалбата.
„Знаем, че препозиционирането на компанията и връщането към доброто представяне ще отнемат време“, каза Гулден. „Продажбите на футболните обувки „Tricks” са отлични и надминават очакванията ни“, добави той.
Базираната в Херцогенраух Puma се бори с конкуренцията на по-големите производители Adidas и Nike на пазара на спортни стоки, опитвайки се да прекрати практиката си през последните години на раздвояване между изцяло спортното облекло и ежедневното такова. Puma очаква 2,9 млрд. евро от продажби през тази година, което е около 15% от приходите на Nike, по данни на Bloomberg Intelligence.
На Световното първенство по футбол в Бразилия Puma спонсорира отборите на Алжир, Чили, Уругвай и Италия, докато Adidas спонсорира световния шампион Германия. През януари Puma сключи сделка за спонсорство с лондонския отбор от Висшата лига Арсенал и търси споразумение с немския Борусия Дортмунд.
Акциите на компанията нарастват с 3,1 на сто до 204,80 евро в началото на сесията във Франкфурт. От началото на годината обаче е отчетен спад от 13%. Мажоритарен собственик на Puma е френската компания от луксозния сегмент Kering SA.