Турските фирми започнаха да премахват Coca-Cola от рафтовете на магазините си. Повече от сто хотела в Мумбай, Индия, не продават нито един от продуктите на компанията, а малайзийските пропалестински групи призовават за бойкот в отговор на продължаващите израелски атаки в Газа, които убиха повече от 700 души, пише Quartz.
Добре организираното движение „Boycott Israel” съществува от много години и като цяло се появява на преден план и изчезва спрямо интензивността на случващото се около израелско-палестинския конфликт. Движението е част от по-голямата кампания BDS (за бойкот и санкции срещу Израел), която започна през 2005 г.
Огромният брой загинали хора в Газа, който е документиран чрез бързо разпространяващи се фотографии, и жестоките ракетни атаки на Израел могат да направят този бойкот особено тежък за Coca-Cola, ако се съди по нарастваща подкрепа за него в социалните мрежи.
Coca-Cola не е единствената цел на движението „Boycott Israel”, но като цяло е най-популярната.
Преди няколко десетилетия обаче ситуацията беше обърната. Тогава компании, собственост на евреи, и произраелските групи в САЩ призоваваха за бойкот на Coca-Cola през 60-те години, защото тогава тя нямаше фабрика в Израел. Кампанията приключи, когато в Тел Авив беше построен завод за бутилиране на американския концерн.
"От 1966 г. Coca-Cola е твърд поддръжник на Израел“, твърди Innovative Minds, онлайн уебсайт, който подкрепя палестинците. Същото посочват и други сайтове на „Boycott Israel”, които са препечатали информация на Innovative Minds, за да обяснят искането си.
Причините за бойкота са, че Coca-Cola е била един от домакините на прием на израелския бригаден генерал Бенямин Бен Елиезер през 2009 г. в Атланта, както и заради връзките ѝ с Американско-израелската търговска камара.
Малайзийският бойкот на продуктите на Coca-Cola от 2009 г. е продиктуван от по-ранната израелска офанзива в Газа и се корени най-вече в това, че производителят на напитки е голяма американска компания. През 2013 г. пропалестински хакери пък атакуваха уебсайта на Coca-Cola.
Печалбата на Coca-Cola отслабва заради стагниращите продажби в Северна Америка, ето защо при всеки спад в продажбите на други пазари компанията със сигурност ще пострада.
А пазарите, призоваващи за бойкот, не са несъществени. Турската дъщерна компания на Coca-Cola, носещ името Coca-Cola Icecek, е шестият по големина филиал на компанията. Той продава нейните продукти в общо десет други страни, а продажбите му възлизат на 4,1 млрд. турски лири (2 млрд. долара), или около 4% от глобалните продажби на Coca-Cola.