fallback

Новите продукти подкрепиха печалбата на Starbucks

Компанията прогнозира добро представяне през фискалната 2015 г. с увеличение на приходите от над 10%

11:16 | 25.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Новите предложения на Starbucks, включващи чай и храни, помогнаха на най-голямата в света верига заведения за кафе да увеличи печалбата си за третото си тримесечие с 23%, пише Wall Street Journal. Компанията се радва на по-силни продажби по цял свят и по-големи обеми на трансакциите. 

Базираната в Сиатъл верига отчита за 18-о поредно тримесечие увеличение с поне 5% на приходите от продажби в обекти, които са били отворени най-малко от една година.

Глобалните продажби, с изключение на тези в новооткритите и затворените заведения в периода, са се увеличили с 6%, като обемът на трансакциите нараства във всички региони. Това надмина очакванията на анализаторите, запитани от Thomson Reuters, които прогнозираха увеличение от 5,3%.

Продажбите в САЩ са скочили с 6 на сто през тримесечието, докато тези в Азиатско-Тихоокеанския регион са се увеличили със 7%. 3% пък е ръстът на приходите от продажби в Европа, Близкия изток и Африка. 

Като цяло Starbucks отчете печалба за третото си фискално тримесечие, което приключи на 29-и юни, от 512,6 млн. долара, или 67 цента на акция, в сравнение с 417,8 млн. долара, или 55 цента на акция, година по-рано. Компанията прогнозираше печалба от 64 до 66 цента на акция.

През тримесечието приходите са нараснали с 11% до 4,15 млрд. долара, надминавайки очакванията на анализаторите за 4,14 млрд. долара. Оперативният марж пък се е увеличил от 16,5% до 18,5%.

Това дава повод на компанията да увеличи прогнозата за долния диапазон на печалбата от акция за текущото тримесечие с два цента до 73-75 цента на акция, пише Wall Street Journal.

Starbucks прогнозира добро представяне през фискалната 2015 г. с увеличение на приходите от над 10 процента. Компанията смята, че печалбата на акция ще се увеличи с 15 до 20%, позовавайки се на по-високите цени на кафето и на увеличението на продажбите в обекти, които са били отворени най-малко от година.

Освен това компанията увеличи целта си за броя магазини, които ще отвори в Америка през фискалната година, приключваща през септември. Тя обяви, че ще открие 650 заведения в САЩ, а не 600, както планираше по-рано. В глобален план новите магазини се очаква да са 1600 на брой.

Въпреки че Starbucks очаква в дългосрочен аспект ръст на печалба от акция от 15 до 20 на сто, данните могат да се окажат в най-ниския край на този диапазон през следващата година, заяви в конферентен разговор главният финансов директор Скот Моу.  След забележката му акциите се обезцениха до 77,75 долара за брой в следборсовата търговия, изтривайки постигнатия през редовната сесия лек ръст. Книжата на Starbucks нараснаха с 2,6 на сто до 80,45 долара от началото на годината до края на редовната сесия в четвъртък.  

През последните години Starbucks реши да разнообрази традиционния си бизнес с кафе, като добави повече пакетирани продукти и храни. През последното тримесечие продажбите на Starbucks бяха насърчени от напитките Tevana, печените храни Boulange, както и от сандвичите за закуска.

Председателят, президент и главен изпълнителен директор на Starbucks Хауард Шулц подчерта приноса на напълно обновената категория чайове – Teavana Oprah Chai и Teavana Shaken Ice Tea, както и на газираните напитки Fizzio, които компанията планира да пусне на избрани международни пазари.

Най-силен ръст в посещенията на клиенти има в средата на деня и в следобедните часове. Освен това компанията планира да насърчи своите обедни предложения.

През септември Шулц разкри, че компанията смята да пусне на пазара първите си висококачествени кафета, отгледани в плантацията ѝ в Коста Рика.

„Очаквайте едно разширяващо се и развиващо се портфолио от патентовани кафета под марката Reserve от нашата кафе плантация в Коста Рика и по света“, допълва той.

Starbucks отвори 344 нови обекта в глобален мащаб, включително първото си денонощно кафене в Пекин, приключвайки тримесечието с 20 863 обекта в 64 държави по света. Компанията продължава да изгражда своята програма за лоялност, предлагайки специални карти в 29 страни.

За следващата фискална година Starbucks очаква ръст от 15-20% по отношение на печалбата на акция, а приходите ѝ да се увеличат с поне 10%. Анализаторите очакват увеличения съответно от 18% и 11%. Веригата планира да отвори 1600 нови магазина по света.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:56 | 12.09.22 г.
fallback