В корейското общество, пренаситено от имена на американски марки на заведения за бързо хранене, какво може да бъде по-екзотично за любителите на храна от едно френско име? „Vive la différence” може да не е слоган, но със сигурност е идеята, която стои зад отварянето на „Paris Baguette” през 1988 г. Ново място в Сеул, в което човек може да си купи еклери, кроасани или други вкусни сладкиши с ясен френски привкус.
Менюто е привлекателно, но фактът, че продава нещо като реплики на традиционните френски ястия не спира Paris Baguette да отвори около 3000 уютни магазина не само в Корея, но и по целия свят. Сега Paris Baguette, част от SPC Group, един от най-големите производители на храни в Корея, поставя своята верига на истински тест.
Тя отваря Paris Baguette в сърцето на Париж, пише Forbes. Освен с истинските френски ресторанти в района, тя ще трябва да се конкурира с другите заведения на място, което вероятно привлича по-взискателните и добре запознати с френския вкус клиенти.
Магазинът, който заема 200 кв. м площ, достатъчно за 46 места и огромна витрина, отрупана с апетитни лакомства, се намира в квартал Chatelet във френската столица. Той е съвсем близо до основни туристически атракции като катедралата Нотр Дам и Лувъра.
Но може ли Paris Baguette наистина да се докаже като френско заведение сред хилядите наистина френски ресторанти, които са потопени във вековните традиции и имат опит в привличането на едни от най-изтънчените и взискателни клиенти в света?
Може би заради стремежа си да се разрасне в световен мащаб Paris Baguette отвори заведения първо в Китай, а през 2005 г. и в Лос Анджелис, който е дом на хиляди хора от корейско-американски произход, за които името на марката е познато.
Ясно е, че стратегията на компанията за добиване на световна популярност беше първо да спечели корейците и азиатците в момент, в който мнозина бяха готови да изневерят на оризовите сладки, с които са свикнали от най-ранна детска възраст.
От корейския квартал в Лос Анжелис Paris Baguette скочи директно към Палисейдс парк в Ню Джърси, където също има много корейци. Следващата спирка беше кварталът с корейските ресторанти на 32-ра улица в Манхатън, а година по-късно - в предградията на Таймс Скуеър, където Paris Baguette започна да привлича туристи.
Сега идеята е компанията да отиде отвъд корейските корени на веригата, за да покаже, че е наистина „френска“ и да отвърне на най-изтънчените вкусове. Ето защо Paris Baguette не е много склонна да популяризира себе си като корейска компания, която е в ръцете на милиардера Хур Янг-ин, председател на SPC.
Хур се класира в списъка с 27-те най-богати корейци, а богатството му възлиза на 1,075 млрд. долара. Той е натрупал състоянието си не само чрез Paris Baguette, но и чрез други марки с френски и италиански имена.
Всъщност Paris Baguette не е точно първата „френска“ марка на групата. Тя е рожба на Paris Croissant, чиито магазини се намират в почти всеки квартал, където новата средна класа в Сеул излиза. Кроасаните може и да не са така деликатно направени и изпечени като тези във Франция, но навлизането на Paris Baguette на френския пазар се очаква да даде тласък на интереса към веригата.