fallback

Защо китайците не са готови да купуват играчките с героите от "Трансформърс"

Въпреки че филмът е хит в азиатската страна, родителите все още не виждат в играчките нещо привлекателно

11:33 | 17.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Доверете се на Майкъл Бей. Критиците може да не се изказват ласкаво за новия му филм „Трансформърс: Ера на изтребление“, но режисьорът и екипът на филма са имали нещо предвид, когато са решили да заснемат по-голяма част от сцените в Хонконг и да направят световната премиера именно там.

“Трансформърс“ е огромен хит в Китай. Лентата е събрала 1,73 млрд. юана (282 млн. долара) в бокс офиса до момента. Това прави от четвъртия филм на поредицата най-популярната продукция в китайската история, пише информационната агенция Xinhua. “Трансформърс“ успя да надмине досегашния рекордьор „Аватар“ на Джеймс Камерън, разкрива BusinessWeek.

На фона на успеха на „Ера на изтребление“ китайските медии поставят в центъра на вниманието съпруг и съпруга, които са може би най-големите фенове на играчките на Hasbro. Джан Уей и жена му Шъ Юнтин живеят в североизточния китайски град Циндао, известен с бирата си. През годините двамата са похарчили повече от 32 000 долара за играчки на героите от „Трансформърс“.

Xinhua обаче не коментира защо двойката е посветила толкова голяма част от живота си на играчките Hasbro. Но без съмнение компанията от Роуд Айлънд се надява популярността на новия филм да накара много повече китайци да си купят нейните играчки.

През февруари, след като oбяви резултатите на компанията за четвъртото тримесечие, президентът и главен изпълнителен директор на Hasbro Браян Д. Голднър заяви, че печалбата на развиващите се пазари се е увеличила до 10,1 на сто от приходите, в сравнение с 8,9% през 2012 г. Това се дължи на големия растеж в Китай и в други страни. Марката „Трансформърс“ „има невероятна история и пазарите като Китай и имат страхотна база от възрастни колекционери на тези пазари“, коментира Голднър.

Благодарение на решението на китайското правителство да облекчи политиката за едно дете Hasbro има възможност да разшири обхвата си. Производителят на играчки обяви през 2012 г., че ще си партнира с Alpha Animation, компания за играчки и забавления в Южен Китай, но не разкри подробности за съвместната им работа.

Независимо колко харесват филма „Трансформърс“, китайските родители, баби и дядовци вероятно все още не са запалени по това да купуват играчки с образите на героите на децата си.  Една от причините е, че китайските деца имат по-малко време за игри, отколкото тези в САЩ, твърди Джеймс Рой от China Market Research Group в Шанхай.

„На около 9-10-годишна възраст училището и извънкласните дейности започват да доминират при децата, тъй като родителите им инвестират в тяхното бъдеще, записвайки ги на различни класове и ги подготвят за всички бъдещи приемни изпити в живота им. От 10-годишна възраст нататък децата имат много по-малко време за неща като играчките“, коментира експертът. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:59 | 08.09.22 г.
fallback