Най-големият търговец на облекла на дребно във Великобритания - Marks & Spencer Group, отчете спад на продажбите на облекла през първото тримесечие, след като потребителите не откликнаха добре на новия дизайн на уебсайта на компанията и това доведе до спад в онлайн приходите, пише Bloomberg.
Продажбите на дрехи в обектите, отворени най-малко от година, спаднаха с 0,6%, разкри компанията. Онлайн продажбите пък се сринаха с 8,1%.
От Marks & Spencer обясниха, че пускането на новия дизайн на сайта, което се случи през февруари, ще окаже влияние върху продажбите през следващите шест месеца, тъй като клиентите трябва да си направят нови регистрации и да се научат как да ползват самата платформа, пише Bloomberg.
Спадът в онлайн приходите е най-новата пречка, с която трябва да се справи главният изпълнителен директор Марк Болан. То е нещо неприятно и за инвеститорите, твърди Клайв Блек, анализатор в Shore Capital.
Продажбите на дрехи в обектите, отворени най-малко от година, намаляха с 1,5 на сто за 13-те седмици, приключващи на 28-и юни.
Частично компенсиране на спада в онлайн продажбите е растежът на продажбите на дамски дрехи през тримесечието, разкриха от компанията. Продажбите в тази ключова за M&S категория се покачват леко по думите на Болан.
Този ръст в продажбите на дамски дрехи е знак, че стъпка по стъпка компанията „работи“, посочи главният изпълнителен директор. Другата добра новина е, че продажбите на лимитираната колекция дрехи са се повишили с 11% през тримесечието.
„Свидетели сме на постоянно усъвършенстване на дрехите, въпреки че, както очаквахме, промените по новия сайт M&S.com оказаха влияние върху продажбите“, уточни Болан, който днес се среща с инвеститорите по време на годишната среща на акционерите. По думите му онлайн продажбите трябва да започнат отново да растат и то преди пиковия коледен сезон.
Растежът на продажбите на дрехи все още е мираж за главния изпълнителен директор, който вече пусна две колекции, дело на нов екип. Той инвестира 3,9 млрд. долара в реновирането на магазини и в нова онлайн инфраструктура на компанията.
Marks & Spencer разкри, че е на път да постигне целевия марж на печалба за годината.
„Фокусът тази година пада върху маржа“, заяви главният финансов директор на компанията Алън Стюарт, добавяйки, че компанията вече е направила няколко рекламни събития.
Брутният марж в главното мърчъндайз подразделение се увеличи с около 1% през тази година. Маржът в подразделението за храни се очаква да се увеличи с 0,3%.