Германската модна компания Hugo Boss планира да оперира самостоятелно магазините си в Китай в бъдеще и по този начин да налага по-добре на пазара своята марка.
Boss придобива от своя бивш китайски партньор Rainbow Group останалите 40% в съвместното предприятие и така ще има пълен контрол над още 55 магазина на марката в Китай и Макао, заяви групата в сряда. Детайли за цената на сделката не се оповестяват, предаде Ройтерс.
Boss иска да повиши качеството на представянето на марката, обясни стъпката главният изпълнителен директор Клаус-Дитрих Ларс. „Това ще подобри нашата оперативна мощ на пазара".
Основаното през 2010 г. съвместно предприятие постигна през 2013 г. приходи от продажби в размер на 94 млн. евро. Като цяло Hugo Boss ще оперира общо вече 126 магазина в Китай, сега изцяло самостоятелно, като компанията генерира 211 млн. евро от продажбите там. Това прави от Китай четвъртият по големина пазар в света за модната група.
Със сделката Boss поема по стъпките на няколко други компании от бранша, които също обезпечиха изключителния контрол над своя бизнес и са изкупили дялове от свои бизнес партньори – например Burberry в Китай, Gucci, Hermes и Prada в Русия и производителят на часовници Swatch в Близкия изток. Със стратегията да продава мъжка и дамска мода в собствени обекти, а не в универсални магазини и молове, Hugo Boss увеличи продажбите си през предходната година с три процента до 613 млн. евро.