Войната, която Nike води с конкурентите си в рамките на Световното първенство по футбол, е изключително скъпа, но изглежда се отплаща щедро на компанията за спортни облекла, пише BusinessWeek.
Продажбите на нейните бутонки се увеличиха значително. Освен това компанията надмина Adidas в надпреварата кой ще осигури екипировка на евентуалния световен шампион в рамките на футболните залози в Лас Вегас.
Безмилостната рекламна атака и голямата спонсорска сделка със звезди като бразилския играч Неймар и португалския Кристиано Роналдо дадоха тласък на разходите за маркетинговата кампания за „създаване на търсене“ с 36% през тримесечието, което приключи през май, точно преди началото на първенството в Бразилия. Като цяло 12% от средствата от продажбите на Nike след това бяха вложени в спортна екипировка и реклама.
Тези разходи се отплатиха на компания. Продажбите се увеличиха с 11%, отчасти благодарение на голямото търсене на футболни обувки и облекла с марката Nike. Нещо повече, компанията успя да повиши цените на своите дрехи, увеличавайки маржа на печалба.
„След като току-що се завърнах от Рио, трябва да кажа, че никога не съм виждал енергия като тази преди“, заяви президентът на Nike Тревър Едуардс. „Ентусиазмът, който виждаме в Бразилия, комбиниран с факта, че имаме No. 1 пазарен дял в бизнеса с продажби на футболни обувки в света, е живо доказателство, че нашият футболен бизнес никога не е бил по-силен“.
Продажбите след Световното първенство по футбол могат да се окажат още по-добри, въпреки че възвръщаемостта на инвестициите вероятно е понесла удар, когато Португалия и Роналдо, един от най-важните спортисти на Nike, не успяха да преминат на следващия етап от първенството, отпадайки в групите.
От своя страна, Adidas също направи сериозно отстъпление, когато Испания не успя да продължи.
Междувременно на преден план излиза сблъсъкът между спонсорите благодарение на някои от останалите в първенството фаворити. За Nike това са Бразилия и Холандия, докато Adidas залага на Аржентина и Германия.
Въз основа на коефициентите от залаганията в Лас Вегас, Nike има малко по-добър шанс да се превърне в компанията, облякла бъдещия шампион.