Студиото, което стои зад новото лятно филмово зрелище „Трансформърс: Ера на изтребление“, който излиза по кината в Китай и САЩ на 27-и юни, премахна всички пречки, за да се хареса на публиката в Китай – вторият най-голям филмов пазар в света.
Четирима от актьорите в лентата се включиха в китайско риалити шоу, гледано от милиони. Екипът прекара седмици, снимайки в Пекин, а впечатленията на минувачите и феновете изпълниха най-популярната социалната мрежа в страната Weibo. Когато настъпи моментът за лъскавата премиера, студиото сложи червени килими в Хонконг, Пекин и Шанхай, пише Wall Street Journal.
Продължението на филмовата поредица е дело на режисьора Майкъл Бей, а в него участва актьорът Марк Уолбърг. Филмът има всичко необходимо, за да стане хит в Китай – висок бюджет и 3D технология. Но на китайския пазар нещата не са толкова прости, ето защо Paramount Pictures не приема нищо за даденост.
В навечерието на премиерата на филма студиото насочи голяма част от маркетинговите си усилия към Китай, където сключи множество рекламни партньорства с компании, вариращи от производителя на бисквитките Oreo до огромен конгломерат за недвижими имоти.
Холивуд доминираше в китайския бокс офис, без да полага огромни усилия, но местните режисьори започнаха да се превръщат във все по-сериозна конкуренция, тъй като откриха как да изпълняват изискванията на непостоянната местна публика.
Китайските филми обаче завладяха 56% от боксофис продажбите в страната от януари до 21-ви май, сочат данни на Китайската държавна администрация на пресата, изданията, радиото и телевизията. Тя разкрива, че общите продажби са достигнали 1,6 млрд. долара за същия период. От своя страна регулаторите контролират пазара, така че местните компании да не бъдат изместени, макар че преди две години китайските филми държаха само 49% от боксофиса.
При сегашния пазар Paramount се нуждае от филм със специални ефекти, за да се открои сред множеството китайски филми, като предстоящия „Oh, Old Boy” - нискобюджетна комедия, която грабна вниманието на публиката, след като стана особено популярна в късометражния си вариант, пуснат в интернет.
"Когато наблюдаваш пазара, никога няма да помислиш, че „Oh, Old Boy” ще бъде хит", твърди Роб Мур, заместник-председател на Paramount, която е собственост на Viacom.
Независимо от това мениджърите на Paramount възлагат големи надежди на новия „Трансформърс“. Те очакват той да подобри бокс офис рекорда в Китай, който „Аватар“ постави през 2009 г. Тогава той събра 204 млн. долара в страната, сочат данни на компанията за пазарни проучвания EntGroup.
Последният „Трансформърс“ излезе през 2011 г. и събра 172 млн. долара в Китай, както и 1,1 млрд. долара по цял свят.
Въпреки агресивното ухажване на китайската публика филмовото студио за кратко спря да привлича големи финансови партньори от страната, които да ѝ помогнат да продуцира филма. Подобни договорености, известни като копродукции, могат да намалят финансовия риск и да изгладят пътя до китайския бокс офис. Освен това копродукциите не са обект на ограничения като правителствената квота, която позволява разпространението на само 34 чуждестранни продукции годишно и дава на западните студиа само 25% от бокс офис постъпленията.