fallback

Starbucks тества пазара в САЩ с шейкове с гръцки йогурт

Компанията се стреми да разшири бизнеса си извън продажбите на кафе

13:18 | 25.06.14 г. 1

Американската компания Starbucks тества пазара с три нови вкуса шейкове с гръцки йогурт. Решението е опит на веригата кафенета да разшири бизнеса си извън продажбите на кафе, пише Bloomberg.

Сладките напитки с манго, моркови и ягоди ще се продават в около 170 заведения в Сан Хосе, Калифорния и Сейнт Луис, обяви компанията. Средният шейк съдържа между 170 и 230 калории в зависимост от вкуса. Стига да желаят, клиентите могат да добавят още йогурт или други съставки. Цените ще варират според пазара, като в Сан Хосе 450-грамова напитка ще се предлага за 5,95 долара.

Предлагането на гръцки йогурт дава на Starbucks възможност да продава нещо по-различно от конкурентите Brands Group и McDonald's. Веригата се разраства и извън бизнеса с кафе и се стреми да повиши приходите си, предлагайки повече храна, която може да се продава и в супермаркетите.

Гръцкият йогурт, чиито продажби миналата година достигнаха 1,22 млрд. долара, представлява 29% от американската йогурт индустрия, сочи доклад на IBISWorld от септември 2013 г.

Увеличаването на популярността му е основната причина за нарастването на продажбите в индустрията. Те се увеличават средно с 3% годишно в периода 2008-2013 г.

Заедно с шейковете „Evolution Fresh Inspired by Dannon”, Starbucks планира да представи линия от опаковани стоки със същото име. Те ще са предназначени за продажба в магазините и ще излязат през следващата година. В момента веригата продава Evolution Fresh сокове и блокчета с мюсли Evolution Harvest в супермаркетите. Около 10 на сто от приходите на Starbucks са от сегмента, включващ продажби в магазините за хранителни стоки и големи търговци на дребно.

Преди близо година Starbucks обяви, че е сключила договор с френската компания Danone за продажбата на гръцки йогурт в своите кафенета. От тогава започна да добавя гръцки обезмаслен йогурт в своите парфета с ягоди.

От днес Starbuck започва да продава и сода под името Fizzio, която се предлага с различни аромати. Напитката ще може да бъде намерена в около 3500 от всички 11 600 кафенета на компанията в Америка. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:28 | 11.09.22 г.
fallback