Във фабриката на Jameson в Корк, Ирландия, датираща от XVIII век, най-големият производител на ирландско уиски залага бъдещето си на ново съоръжение с три дестилационни инсталации за производството на спиртни напитки.
Дестилерията е ключът към постигането на амбицията на Jameson да удвои продажбите си до повече от 1 млрд. евро до 2020 г. Собственикът на компанията Pernod Ricard твърди, че ще се опита да стесни пропастта между себе си и американския гигант Jack Daniel's, пише Bloomberg.
“Нашата дългосрочна цел определено е да бъдем разпознаваеми в цял свят като марка, голяма колкото Jack Daniel's”, заяви Тиери Бийо, ръководител на бранда в Pernod Paris. В интервю за агенцията той разкрива, че голяма част от това ще бъде постигнато чрез растеж в САЩ, а по-късно и в Азия.
Основаната през 1780 г. марка Pernod се ражда повече от 80 години по-рано от американския си конкурент. Миналата година Jack Daniel's продаде 13,2 млн. кашона от по 12 бутилки, посочва компанията за проучвания International Wine & Spirits Review. От своя страна Jameson успя да продаде 4,3 млн.
Pernod се надява, че увеличаването на търсенето на ирландско уиски в световен мащаб, което изпреварва растежа на международния пазар на спиртни напитки, ще даде на компанията шанс да преодолее огромната пропаст.
По-младите потребители
Jameson e фокусиранa основно върху САЩ и Южна Африка, но има огромен неизползван потенциал в други страни, твърди анализаторът от Sanford C. Bernstein Тревър Стърлинг.
Догонването предполага компанията да се опита да привлече по-младите потребители в световен мащаб, обясни Бийо. Но това означава и инвестиции. Миналата година Jameson приключи план за 100 млн. евро за удвояването на капацитета на дестилерията си в Мидълтън. Освен това похарчи още 100 млн. евро за пространство, в което уискито да бъде оставяно да узрее.
Jameson има потенциала да изравни позициите си с Jack Daniel's, твърди Спирос Маландракис, анализатор в компанията за проучвания Euromonitor. По думите му в момента Jack Daniel's се бори с много конкуренти на пазара на уиски, включително специалните бутикови марки. Същевременно Jack Daniel's се възползва от огромния ръст в търсенето на уиски като цяло.
За да запази водещата си позиция на американския пазар на уиски, собственикът на Jack Daniel's – Brown-Forman – миналата година заяви, че ще инвестира повече от 100 долара, за да купи нови дестилационни инсталации и бурета. В момента Jack Daniel's разполага с 12% дял от пазара, докато този на Jameson е едва 3,7%, сочат данни на IWSR.