fallback

Ще се справи ли AirAsia на индийския пазар?

Най-голямата нискотарифна авиокомпания в Югоизточна Азия е оптимист за представянето си в Индия

10:02 | 13.06.14 г.

След като успешно изгради най-голямата нискотарифна авиокомпания в Югоизточна Азия, главният изпълнителен директор на AirAsia Тони Фернандес се изправи пред сериозно предизвикателство – как да печели пари в една от страните с най-големи оперативни разходи в Азия, пише BusinessWeek.

На 12 юни AirAsia India, джойнт венчър на Tata Sons и Telestra Tradeplace, започна да извършва полети до Индия, където пренаселеният пазар и високите разходи принудиха няколко големи превозвача да излязат на червено.

Заради високите данъци за самолетно гориво и скъпите летищни такси работата на авиокомпанията в Индия може да струва с 60% повече, отколкото в съседните страни, заяви Амбър Дъби от KPMG India.

Фернандес обаче е оптимистично настроен, тъй като новият премиер на страната Нарендра Моди вдъхна увереност на бизнеса, че нещата в Индия най-сетне ще се променят към по-добро.

“Властите са много приятелски настроени към авиационния сектор в момента. Правителството е поставило туризма сред приоритетите си“, посочва Фернандес. По думите му всичко това е въпрос на време.

AirAsia започва предпазливо в Индия, само с два самолета, въпреки че Фернандес твърди, че планът е превозните средства на авиокомпанията да станат общо шест.

Това няма да се случи лесно. В Индия има няколко слабо утвърдени авиопревозвача като Jet Airways и SpiceJet. На територията ѝ оперира и IndiGo – авиокомпанията с най-голям пазарен дял в страната.

IndiGo планира да увеличи броя на самолетите си до 150 до 2023 г., обяви през септември миналата година президентът на компанията Адития Гош. Превозвачът реагира на навлизането на AirAsia на пазара с въвеждането на групови отстъпки до 25% и пускането на евтини полети между Бангалор и Гоа.

Освен че местните авиокомпании губят средства, индустрията претърпя унизително поражение през януари, когато Федералната авиационна администрация на САЩ понижи рейтинга на безопасността ѝ.

Според организацията режимът за надзор върху безопасността на пътниците не съответства на международните стандарти за безопасност, наложени от Международната организация за гражданска авиация.

В резултат от това индийските превозвачи все още могат да летят до САЩ, но не могат да пускат нови услуги. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:20 | 13.09.22 г.
fallback