Lionsgate може да е единственото студио в Холивуд, което се готви за спокойно и дори мързеливо лято.
Докато неговите конкуренти са пуснали в действие огромни маркетингови кампании на скъпи филми, Lionsgate разчита на третата част на „Непобедимите“, която отново ще събере вече поостарялото съзвездие от екшън актьори.
Вторият коз в ръцете на студиото е петата част на лентата Step Up. Очакванията към тях не са особено големи, но същото важи и за разходите и рисковете, поети от компанията.
Стратегията на студиото за лятото звучи нелогично, но същевременно е и пълна с тактически ходове.
Блокбъстърите се превръщат в състезание за най-добро използване на силни маркетингови инструменти. Lionsgrate обаче не разполага с толкова огромен рекламен арсенал като големите си конкуренти, включително Warner Bros. и 20th Century Fox. Това е една от причините да пусне „Дивергенти“ през март, когато филмовият календар не беше толкова препълнен, пише BusinessWeek.
Продукциите, които Lionsgate ще прожектира това лято, се очаква бързо и лесно да съберат пари и да се изкачат в бокс офиса. „Непобедимите 3“ например струва 90 млн. долара. Сумата е толкова ниска, защото актьорите, включително Уесли Снайпс, Антионио Бандерас и Келси Грамър, не са с толкова високи очаквания по време на преговорите, въпреки че преди 20 години ситуацията изобщо не беше такава. Брус Уилис обаче няма да участва в третата част от поредицата, именно защото е поискал по-голяма сума, посочва Guardian.
"Step Up All In” вероятно ще бъде още по-евтин. Първата лента от поредицата, в която участва младият Чанинг Тейтъм, струваше само 12 млн. долара. Тейтъм, разбира се, няма да се появи в продължението, тъй като е зает с „Внедрени в час 2“ на Sony Pictures Entertainment.
Успехът на следващия филм от поредицата „Игрите на глада“ се очаква да е изключително лесен за студиото, а премиерата му е насрочена за ноември през ноември. Компанията разчита, че тази продукция ще ѝ носи основните приходи в близко бъдеще. Не е изненадващо, че Lionsgate е по-консервативна, що се отнася за това на кои филми да разчита финансово. През миналата година компанията пусна само 13 по-големи филма, докато през 2012 г. броят им беше 19. Вместо да купува повече филми, студиото инвестира във видео играта „Игрите на града“ и вече обмисля създаването на тематичен парк.
“Не твърдим, че всичко ще проработи, но очевидно бизнесът ни е много стабилен в момента“, коментира главният изпълнителен директор на Lionsgate Джон Фелтимър. По думите му повечето от планираните проекти на компанията не изискват огромни средства.
Междувременно компанията набира сили с хитови телевизионни предавания като “Orange Is The New Black”, “Nashville” и „Mad Men”. Телевизионните ѝ приходи нараснаха с 18 на сто миналата година, достигайки 447 млн. долара. Освен това студиото си запазва голяма част от правата и печели допълнително, като продава сериалите си за стрийминг.
„Това дори не съществуваше преди пет години“, припомня Фелтимър.
Така че дори и да не си купите билет за филм на Lionsgate това лято, няма да бъде фатално. Компанията не се нуждае непременно от вас през този сезон, тъй като вероятно през лятото ще гледате филми предимно по телевизията, а през есента отново ще се завърнете към големия екран.