Burberry увеличи продажбите и печалбата си преди данъци за финансовата година, приключила на 31 март. Резултатите са първите след назначаването на Кристофър Бейли на поста главен изпълнителен директор, пише CNBC.
Продажбите на британската модна къща нараснаха със 17% до 2,33 млрд. паунда (3,92 млрд. долара) за периода. Резултатите надминаха минимално прогнозите на анкетираните от Ройтерс анализатори за приходи от 2,329 млрд. паунда.
Изгладената печалба преди данъци и такси се повиши с 8 на сто за финансовата 2013-2014 г. до 461 млн. паунда, надминавайки очакванията за 455 млн. паунда.
Резултатите би трябвало да успокоят инвеститорите, които бяха загрижени за перспективите пред компанията след напускането на Анджела Арендс. Миналата година тя се присъедини към Apple, а главният творчески директор Кристофър Бейли пое ролята на изпълнителен директор на Burberry.
Китайските потребители са от ключово значение за развитието на бранда, но Burberry изпита трудности заради поскъпването на паунда спрямо юана и други валути. От началото на годината британската валута е увеличила стойността си спрямо долара с 1,65 на сто.
Компанията увери, че ще развие допълнително портфолиото си в Китай и в частност – в Близкия изток. Освен това Burberry ще търси възможности за разширяване на присъствието си в Япония.
„Въпреки наличието на макроикономическа несигурност и валутни колебания оставаме фокусиране върху нещата, които можем да контролираме. Уверени сме, че ще постигнем устойчив бъдещ растеж, който да донесе ползи на акционерите ни“, се посочва в съобщението, придружаващо годишните финансови резултати.
На борсата в Лондон акциите на Burberry поскъпнаха с 0,20% след публикуването на отчета.