Американският технологичен концерн Google измести Apple като най-скъпата марка в света според ново изследване.
През последната година стойността на бранда Apple е спаднала с 20% до под 148 млрд. долара, показва изследването BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands на Millward Brown. Същевременно цената на марката Google се е повишила с 40% до 159 млрд. долара, показват изчисленията на маркетинг специалистите.
Трето място в общата класация, както и през миналата година, заема компанията IBM въпреки спада на показателя с 4% до 107 млрд. долара, предава Ройтерс.
Microsoft е на четвърто място с цена на търговската марка от 90 млрд. долара, което представлява увеличение с 29 на сто. В петицата на най-скъпите търговски марки влиза и веригата за бързо хранене McDonald's с цена 85 млрд. долара.
Година по-рано McDonald's бе на четвърто място, а петицата през 2013 г. се допълваше от производителя на безалкохолни напитки Coca-Cola, като брандът тогава бе оценен на 78,415 млрд. долара.
Millward Brown изготвя класация на най-скъпите търговски марки от 2006 година. Както твърдят представители на компанията, това е единствената класация, която се основава на допитване сред над 2 милиона души по цял свят и на задълбочен анализ на бизнес показателите на хиляди компании.
И през тази година в предните позиции на ранглистата доминират технологичните компании, като те отчитат и най-силен ръст на стойността на брандовете. Цената на марката на Facebook нараства със 68% до около 36 млрд. долара, което ѝ отрежда 21-о място, докато китайският интернет портал Tencent е шампион по изкачване в таблицата с ръст от значителните 97% до 53 млрд. долара, като така скача в класацията със седем места, заемайки 14-а позиция.
Нови попълнения в класацията са Twitter, оценена на 14 млрд. долара (71-о място), и LinkedIn, чиято марка е оценявана на 12 млрд. долара (78-о място).