fallback

Cremonini превръща създателя си в милиардер, докато снабдява със сандвичи Италия

Базираната в Модена фирма е една от най-влиятелните в хранителната индустрия в Европа

11:02 | 16.05.14 г.

Първата кланица на Луиджи Кремонини, отворена през 1963 г., e била с капацитет до 20 говеда седмично. Днес за същия период през нея преминават повече от 12 000 животни, което прави Inalca SpA най-големият производител на говеждо месо в Европа. Всяка година кланицата обработва по половин тон месо. Inalca е само частица от хранителната империя на Кремонини, пише Bloomberg.

Компанията Cremonini Group е базирана в Модена. Създателят ѝ притежава и 50,4% от дистрибуторската компания Marr SpA, както и кетъринг подразделение. Всичко това е направило 75-годишния мъж милиардер.

“Бъдещето се криеше в месната индустрия. Оттук можете да стигнете до всички краища на света“, посочва Кремонини по време на 50-ия юбилей на Inalca.

Приходите за 2013 г. на Cremonini Group възлизат на 3,5 млрд. евро, което е с 2,1% повече от 2012 г. Компанията прави по 1 млн. продукта за хамбургери годишно и снабдява клиенти като McDonalds в Италия, Дания, Гърция, Малта, Кипър и Русия.

Публично търгуваната Marr също се представя добре, въпреки че консумацията на месо в Европа намалява от началото на финансовата криза през 2008 г., посочва Ричард Браун, директор на консултантската фирма Girag & Associates. Междувременно приходите на Marr нараснаха с 8,3% през миналата година до 1,3 млрд. евро, което я превърна в най-големия дистрибутор на хранителни стоки в Италия.

“Marr е безспорен лидер на силно фрагментирания пазар на дистрибуция в Италия“, коментира Матео Бонизони, анализатор в Kepler Cheuvreux.

Заедно с дела в Marr състоянието на Кремонини възлиза на 1,1 млрд. долара, според индекса на милиардерите на Bloomberg. Въпреки това той никога не се е появявал в международните класации за най-богати личности. Говорителят на Cremonini Лука Макарио пък заяви, че милиардерът отказва да коментира състоянието си.

Кремонини основава Inalca заедно с по-малкия си брат Джузепе и с Лучано Брандоли. Те успяват да развият бизнеса си, предлагайки разнообрание от сушени меса, а през годините успяват да се насочат към дистрибуцията и кетъринга.

„Тези първи 50 години напълно показват успеха на бизнес моделите, които прилагаме в трите сфери на бизнеса ни“, посочва Кремонини.

Компанията започва да предлага кетъринг услугите си във влакове през 1990 г. - шест години преди Кремонини да изкупи дела на по-малкия си брат. Причината Джузепе да се откаже са разногласия по стратегията на компанията.

Като част от разцеплението Джузепе, който почина през 2008 г., прибира недвижими имоти и активи от компанията за бутилиране на зехтин Olitalia. По-късно той създава компанията за балсамов оцет Acetaia Guisepe Cremonini.

“Направих избор в интерес на групата. Един бизнес е непродуктивен, ако има напрежение“, коментира Джузепе Кремонини в интервю през 1997 г. „Избрах да напусна. Това беше трудна стъпка, но сега не съжалявам“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:47 | 10.09.22 г.
fallback