Puma SE – вторият по големина производител на спортни стоки в Европа, отчете спад от 25% в печалбата за първото тримесечие. Финансовият отчет подчертава мащаба на предизвикателствата пред главния изпълнителен директор на компанията Бьорн Гулден в опитите му да постигне обрат в резултатите на дружеството, пише Bloomberg.
Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) e намаляла до 59 млн. евро от 79 млн. евро в същия период на миналата година. Анализаторите прогнозираха базирания в Херцогенаурах производител да отчете печалба от 58,8 млн. евро.
Puma, която потвърди прогнозата си за годишните постъпления, се стреми да повиши пазарния си дял в битката с големите конкуренти Nike и Adidas AG Inc. От компанията изтъкнаха, че основен негативен ефект продължава да има рязката променливост на валутите по света.
"Въпреки че EBIT надхвърли леко прогнозите, цялостният спад подчертава структурните проблеми, който се изправя компанията", каза Джон Гай, анализатор в Berenberg. Той препоръча разпродажба на притежаваните книжа на дружеството.
"Препозиционирането на Puma и обратът на бизнеса ще отнемат време, но аз съм убеден, че ние напредваме добре по всички наши ключови стратегически приоритети и че сме инициирали правилните проекти, за да превърнем 2014 г. в началото на обрата", посочи Гулден.
Puma, която е в процес на преструктуриране от 2009 г. насам, ще постави началото на нов единен сайт за електронна търговия в САЩ, Европа и Русия от средата на 2014 г. Компанията ще отвори и нов магазин в Дубай през четвъртото тримесечие.
Артикули на германската компанията ще носят осем отбора в предстоящото през следващия месец Световно първенство по футбол в Бразилия. Регионалният конкурент Adidas ще облече девет от финалистите, докато Nike ще е лидер с десет от националните отбори.