Christie's проведе най-големия аукцион в историята си, продавайки произведения на изкуството за 745 млн. долара. Успехът се дължи на изключително добри продажби, включително на картини на Барнет Нюман и Франсис Бейкън, пише Bloomberg.
Търгът се проведе na 13-и май и надмина резултатите на аукционната къща от търговете през ноември (691,6 млн. долара) и май (495 млн. долара). Във вчерашното събитие се включиха колекционери от цял свят, които се конкурираха за произведения на съвременното и следвоенното изкуство.
Топ продажбите бяха на „Три студии за портрет на Джон Едуардс“ на Бейкън и „Black Fire I” на Нюман. Само тези две произведения бяха продадени общо за 165 млн. долара.
На аукциона бяха предложени общо 72 произведения. 94% от тях бяха продадени и само четири творби не успяха да намерят купувачи, обявиха от Christie's.
Четири от произведенията бяха продадени за по над 50 млн. долара. 63 пък достигнаха цени, надминаващи 1 млн. долара. Десетима художници поставиха лични рекорди, в това число Нюман, Александър Калдер и Джоузеф Корнъл. Най-скъпо продадената творба се оказа абстрактно платно на Нюман от 1961 г. Доскоро то беше изложено в Музея на изкуствата във Филаделфия, а на търга беше продадено за 84,14 млн. долара.
Триптих на Бейкън пък намери купувач, който даде за него 80,8 млн. долара. Картина на Марк Ротко от 1952 г. с лилави и оранжеви нюанси се продаде за 66,2 млн. долара, надминавайки предварително очакваната цена от 40 до 60 млн. долара.
Гости на аукциона бяха дизайнерът Марк Джейкъбс и Джеймс Томилсън Хил, заместник-председател на Blackstone Group.
Цените на следвоенните и съвременните произведения на изкуството бележат възход, тъй като колекционерите ги възприемат като добра инвестиция и символ на социален статус.
През тази седмица се очаква Christie's, Sotheby's и Phillips да продадат творби за 1,5 млрд. долара. Продажбите са част от традиционните търгове в Ню Йорк, които се провеждат по това време на годината и са смятани за важен барометър за здравето на пазара на изкуство.
През 2013 г. общите годишни продажби на следвоенно и съвременно изкуство се увеличиха с 11 на сто, сочат данни на European Fine Art Foundation. Ню Йорк затвърди позицията си като център на най-големите аукциони и място, на което се сключват най-важните сделки на арт пазара.