fallback

NBC купи ТВ правата за шест олимпиади срещу рекордните 7,75 млрд. долара

МОК този път е заложил на директните преговори вместо традиционния си подход чрез наддаване за правата

18:10 | 08.05.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Международният олимпийски комитет (МОК) обяви продажбата на телевизионните права за олимпийските игри до 2032 г. на американския медиен концерн NBC срещу рекордните 7,75 милиарда долара. NBC бе собственик и на досегашните права.

Сделката се превръща в най-голямата за телевизионни права в историята на МОК. Част от получените пари ще се ползват за финансиране на бъдещите игри, а други ще бъдат разпределени между националните олимпийски комитети. Организацията е решила да прекрати традиционния си подход чрез наддаване за правата, като според Ройтерс преди три години NBC се бореше за тях с ESPN, ABC и Fox Sports.

Преговорите между медията и МОК са започнали още през ноември, а сделката обхваща шест издания на игрите – три летни и три зимни от 2021 до 2032 г. включително, за правата на всички възможни платформи – телевизионна, мобилна и интернет. Договорът между МОК и NBC поставя преди всичко бъдещето на олимпийските игри на една здрава финансова база, пояснява президентът на МОК Томас Бах.  

„Доверието и надеждното представяне на олимпийските игри и ценности е ключово за нас. Поради това искахме да изградим нашето дългосрочно партньорство с NBC", заяви Бах.

Последното споразумение между двете страни бе договорено през 2011 г. и в него влизаха четирите олимпиади до 2020 г. за 4,4 млрд. долара. Договорката включваше и бонус от 100 млн. долара за "промотиране на игрите и олимпийските ценности" между 2015 и 2020 г.

"В тези сделки не става въпрос само за пари. Понякога с друг контракт може да вземеш някой долар повече, но накрая продуктът ти да бъде унищожен. В МОК мислим в дългосрочен план. Тук сме от 120 години и искаме да съществуваме още дълго, като оставим добро наследство", каза Бах.

Comcast Corporation, която е собственик на NBC, заяви своята убеденост в мащабното вложение. Последните летни игри в Лондон се превърнаха в най-гледаното събитие в телевизионната история на САЩ, а според Comcast зимните в Сочи са били "най-използваемите".

"Размерът на инвестицията ни от 2011 г., комбиниран с актуалното ни вложение, показва стойността, която виждаме в тези права. Това дава представа и за възвращаемостта, която сме способни да съберем", каза председателят на NBC Sports Group Марк Лазарус.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:26 | 13.09.22 г.
fallback