Международният олимпийски комитет (МОК) обяви продажбата на телевизионните права за олимпийските игри до 2032 г. на американския медиен концерн NBC срещу рекордните 7,75 милиарда долара. NBC бе собственик и на досегашните права.
Сделката се превръща в най-голямата за телевизионни права в историята на МОК. Част от получените пари ще се ползват за финансиране на бъдещите игри, а други ще бъдат разпределени между националните олимпийски комитети. Организацията е решила да прекрати традиционния си подход чрез наддаване за правата, като според Ройтерс преди три години NBC се бореше за тях с ESPN, ABC и Fox Sports.
Преговорите между медията и МОК са започнали още през ноември, а сделката обхваща шест издания на игрите – три летни и три зимни от 2021 до 2032 г. включително, за правата на всички възможни платформи – телевизионна, мобилна и интернет. Договорът между МОК и NBC поставя преди всичко бъдещето на олимпийските игри на една здрава финансова база, пояснява президентът на МОК Томас Бах.
„Доверието и надеждното представяне на олимпийските игри и ценности е ключово за нас. Поради това искахме да изградим нашето дългосрочно партньорство с NBC", заяви Бах.
Последното споразумение между двете страни бе договорено през 2011 г. и в него влизаха четирите олимпиади до 2020 г. за 4,4 млрд. долара. Договорката включваше и бонус от 100 млн. долара за "промотиране на игрите и олимпийските ценности" между 2015 и 2020 г.
"В тези сделки не става въпрос само за пари. Понякога с друг контракт може да вземеш някой долар повече, но накрая продуктът ти да бъде унищожен. В МОК мислим в дългосрочен план. Тук сме от 120 години и искаме да съществуваме още дълго, като оставим добро наследство", каза Бах.
Comcast Corporation, която е собственик на NBC, заяви своята убеденост в мащабното вложение. Последните летни игри в Лондон се превърнаха в най-гледаното събитие в телевизионната история на САЩ, а според Comcast зимните в Сочи са били "най-използваемите".
"Размерът на инвестицията ни от 2011 г., комбиниран с актуалното ни вложение, показва стойността, която виждаме в тези права. Това дава представа и за възвращаемостта, която сме способни да съберем", каза председателят на NBC Sports Group Марк Лазарус.