Веригата американски книжарници Barnes & Noble, която започна дейността си през 1965 г., отваряйки университетска книжарница в Ню Йорк, е решила да се върне към корените си, предава Ройтерс.
Идеята ѝ е да засили присъствието си в кампусите на колежите. Само през миналата година студентите са харчили средно по 1200 долара за учебници и учебни пособия, а това вероятно е причината компанията да се насочи отново натам.
В момента Barnes & Noble е втората компания с най-много книжарници в колежите - общо 696. Плановете ѝ обаче са до пет години нейните магазини да се прострат в 1000 локации, разкрива Макс Робъртс, изпълнителен директор на компанията, отговарящ именно за бизнеса в колежите.
Barnes & Noble си поставя за цел да създаде по-хубави и големи книжарници, с което да надмине основния си конкурент в бизнеса Follett Corp., който в момента има повече от 940 магазина.
Около 45% от американските колежи все още управляват сами книжарниците си. Според Националната асоциация на книжарниците в колежите общите продажби са в застой през последните години.
Междувременно Barnes & Noble се нуждае от нови източници на приходи заради слабите продажби в традиционните си книжарници.
Робъртс твърди, че компанията има опит в предлагането на мащабни програми за даване на учебници под наем, които са главна част от бизнеса ѝ в колежите. От друга страна, това ще бъде особено полезно за самите училища, които ще получават процент от продажбите вместо пари за наема за помещенията.
Barnes & Noble иска да превърне книжарниците си в център на ученическата общност, но те да привличат и външни потребители. За целта тя предлага по-големи удобства, като кафенета и по-голям избор на продукти, в това число на дрехи и козметика. Последните са особено привлекателни за чуждестранните студенти, търсещи подаръци, които да занесат у дома.
През последните две години Barnes & Noble отвори около 50 книжарници в колежите.