fallback

Приходите и печалбата на Starbucks растат с по 9%

В „рецептата на успеха“ на веригата влиза и преминаването към нови категории отвъд кафето и сладкишите

12:26 | 25.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американската кафеверига Starbucks расте с неотслабваща сила. Благодарение на специалитети като „Кафе Лате“ или „Макиато карамел“ приходите от продажби през второто фискално тримесечие между януари и март скачат с 9 на сто до 3,9 млрд. долара (2,8 милиарда евро). Нетната печалба нараства през същия период със същата степен на годишна база, като възлиза на 427 млн. долара, предаде Ройтерс.

Главният изпълнителен директор Хауърд Шулц заяви в централата на компанията в Сиатъл, че Starbucks е устремена към нови рекорди. По думите му растежът се дължи както на по-големия наплив на клиентите към съществуващите магазини, така и на множество новоотворени кафенета. В следборсовата търговия акцията на компанията поскъпнаха с близо 2 на сто.  

Особено силен ръст Starbucks отчита в Азия, но и в Европа бизнесът рязко се повишава, след като преди година тук американската компания изпитваше сериозни проблеми. В САЩ Starbucks вече е представен почти навсякъде, а регионът Америка отговаря за около три-четвърти от приходите от продажби. 

Като цяло в края на 2013 г. Starbucks разполага с над 20 500 кафенета в световен мащаб – с почти 1700 повече от преди година. За цялата 2014 г. компанията планира да добави още 1500 обекта, а приходите следва да се увеличат с поне 10%, поясни мениджмънтът.

В „рецептата на успеха“ на Starbucks влиза и навлизането в нови категории отвъд кафето и сладкишите. Компанията от Сиатъл се преобразява от оператор на кафенета в по-многообразен концерн. Освен плановете за експанзия в Китай, през 2013 г. Starbucks отвори първия си бар за сокове, а през есента пусна на пазарите своята машина за еспресо Verismo. 

Веригата купи през последните месеци търговеца на чай Teavana за 620 млн. долара, компания за производство на сокове и пекарна верига, като предлага много от продуктите си вече и в супермаркетите. Под бранда Verismo американците също така могат да си купят кафе машини на Starbucks за кафе на капсули. Според Bloomberg пазарът на кафе с капсули расте с темпо девет пъти по-ускорено от общия пазар на кафе през изминалата година и в момента представлява близо 30% от общите продажби на кафе в магазините.

Най-голямата в света верига кафенета скоро ще започне да предлага и бира, вино и храна в малък обем в хиляди свои заведения засега само в САЩ в опит да подпомогне продажбите си на наситените с кафе пазари. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:46 | 11.09.22 г.
fallback