Заради спадащи продажби на обичаната в продължение на дълги години кукла Барби най-големият в света концерн за детски играчки Mattel премина в зоната на загубата. За слабия резултат допринесоха и по-ниските продажби в подразделението за играчки за най-малките – Fisher Price, обяви компанията в четвъртък, цитирана от Ройтерс.
През изминалото първо фискално тримесечие компанията отчита загуба от 11 млн. долара след печалба от 38,5 млн. долара преди година. Приходите се свиват с 5% до 946 млн. долара и не успяха да отговорят на очакванията на анализаторите.
„Изправени сме пред предизвикателна среда в сектора на търговията на дребно“, заяви главният изпълнителен директор на базираната в Калифорния компания Брайън Стоктън.
Играчките от серията Fisher Price са се продавали по-слабо, както и колите - играчки. Към Mattel принадлежат и марките Matchbox и Hot Wheels.
Производителят трябва да се бори с тенденцията от последните месеци, според която много деца искат вместо играчки да получат смартфони или игрова конзола. Продажбите на куклата-икона например са паднали с 14% спрямо предишната година.
Затова Mattel иска да се възползва от процъфтяващия бизнес с блокчетата за сглобяване. За тази цел наскоро компанията придоби канадския производител Mega Brands за около 460 млн. долара, за да "атакува" датския си конкурент Lego.