Във време на воюващи платени телевизии високобюджетните сериали са се превърнали в оръжие, използвано от почти всички играчи на пазара, от HBO до Netlflix и Amazon.
През последните години платформата Hulu се бори за нови абонати с нещо, което за мнозина може би изглежда прекалено странно – арт филми, които до голяма степен са известни само на големите киномани.
От своя страна Criterion Collection е базиран в Ню Йорк видео дистрибутор, който е успял да възстанови техническото качество на поостарялата си колекция. В нея са събрани „ключови моменти от киното“, дело на редица утвърдени режисьори като Акира Куросава, Луис Бунюел, Фредерико Фелини и Жан-Люк Годар, пише Business Week.
В началото на 2011 г. Hulu и Criterion сключиха споразумение за пускане на около 800 филмови заглавия от колекцията онлайн. Сделката даде изключителни права на Hulu за стрийминг на „Великата красота“ - лента, която миналия месец взе Оскар за най-добър чуждестранен филм.
Двете компании подновиха споразумението си тази седмица. Според него филмите ще останат на разположение на абонатите в Hulu Plus, където, за да гледа, човек трябва да плати сумата от 7,99 долара на месец.
През 2013 г. Hulu премина границата от 5 млн. абонати, а годишните ѝ приходи достигнаха 1 млрд. долара. Именно тези резултати убедиха миналото лято собствениците ѝ Walt Disney, Comcast и 21st Century Fox да не продадат видео услугата, а да я задържат в свои ръце.
Hulu и Criterion твърдят, че са доволни от начина, по който аудиторията на колекцията се е разраснала с времето.
Въпреки че анимационният сериал за възрастни Family Guy обикновено е най-гледаното нещо в платформата, тя успява да привлече и много случайни зрители, които искат да научат повече за режисьори, за които са чували, но не познават добре.
Отвъд арт хаус филмите Hulu добавя към списъка с филми и японско аниме, както и голяма колекция от корейски драми и комедии.
Президентът на Criterion Питър Бекър заяви, че компанията е говорила и с няколко други компании, предлагащи видео стрийминг на филми, но с Hulu си паснали най-добре. През 2011 г. в пост в блог по повод сделката между двете компании Бекър нарича потребителския опит на Hulu „прост, елегантен и фокусиран върху съдържанието“.
„Причината, поради която обичам да работят с Hulu, е, че те наистина помогнаха за изграждането на платформа около нашата марка. За нас това означава огромен брой зрители, до които можем да стигнем директно“, коментира Бекър.