Богатите китайци, работещи в сферата на технологиите или недвижимите имоти, насочват вниманието си към друг бизнес – храната.
Те следват стъпките на богатите и известни хора от Запада, включително на британския принц Чарлз, който създаде свой собствен бранд за органични храни, наречен Duchy Originals.
В Китай обаче възможностите са много по-големи. Огромният потенциал, който се крие в модерното земеделие и в продажбата на качествени храни, привлича предприемачите и инвеститорите, пише Red Luxury.
Самите китайци са станали по-склонни да плащат повече за храни с по-високо качество, особено след серията скандали, свързани с безопасността на храните. В отговор на всичко това на пазара се появиха нови ресторанти за здравословно хранене, както и множество органични продукти. Посещението на ферми през почивните дни се превърна в мода, а някои китайци вече създават собствени градини, в които сами отглеждат плодове и зеленчуци. Тъй като все още няма утвърдени марки на пазара, участието на знаменитости в бизнеса може да се окаже изключително ценно.
Магнатът от пазара на недвижими имоти Пан Ший, който е съосновател на компанията Soho China, отглежда ябълки в родния си град в провинция Гансу. Неговите усилия за насърчаване на продажбите през социалните мрежи изглежда работят. Килограм ябълки той продава за 5 долара, което е шест пъти повече от нормалната цена на пазара. Тази седмица Пан рекламира ябълките си на форума Boao, годишно събиране на бизнесмени и политически лидери, известно като китайския Давос.
Много бизнесмени, включително и Пан, казват, че искат да печелят повече от храните. Когато Дин Лей, основател на китайския интернет портал NetEase, започва да отглежда прасета през 2009 г., основната му цел е да повиши информираността на обществото за безопасността на храните и да защити интересите на земеделските производители. Но прасетата се оказват и добър маркетингов инструмент. През миналата седмица Дин снабди със свински продукти четири играчи на известната интернет игра „Fantasy Westward Journey”, което доведе до голям медиен отзвук и се превърна в страхотна реклама за него.
Други успешни бизнес лидери работят в полза на популяризирането на здравословната храна. Преди време Вивиан Уанг, бивш банкер от Credit House Group, откри Inno Cafe. В заведението, което се намира в населена с хай-тек компании зона на Шанхай, се предлагат висококачествени храни. Това сякаш не е достатъчно, ето защо Уанг планира да започне да отглежда магданоз и градински чай в ресторанта, за да насърчи устойчивото производство на храни в страната.