fallback

Любовта на Китай към пицата дава нови възможности на производителите на сирена

Основните доставчици на моцарела в света обмислят разширяване на производството си

14:51 | 10.04.14 г.

Китайската икономика може би се забавя, но в същото време любовната ѝ афера с пицата се развихря.

От Хобокен, Ню Джърси, до Пудонг, Шанхай, не можеш да направиш пица без моцарела. А това са особено добри новини за Fonterra Cooperative Group, най-големият износител на млечни продукти в света и главен доставчик на сирене в Китай.

Базираната в Оукланд компания планира да увеличи износа на моцарела до 50 000 тона годишно до септември 2015 г. Количеството е достатъчно, за да бъдат гарнирани около 350 млн. пици. Компанията прогнозира, че търсенето на сирене в Китай ще се увеличи с около 20 на сто през тази и следващата година.

Yum Brands, оператор на ресторантьорски вериги, включително Pizza Hut, изчислява, че консумиращите сирене в Китай ще се увеличат до 600 млн. души до 2020 г., което е свързано и с търсенето на бързи закуски.

Fonterra, която прави доставки и за Domino's Pizza, увеличава производството на моцарела в двата си завода в Нова Зеландия и планира да удвои броя на офисите и подразделенията си в Китай. За целта се насочва към 50 локации в страната, където ще може да отговори на търсенето на млечни продукти.

Китай консумира повече протеини и млечни продукти напоследък, пише Bloomberg. Тази тенденция е свързана с променящите се вкусове заради преселването на все повече хора в градовете. Жителите на градовете отделят два пъти повече време на храната, отколкото тези в по-малките населени места, показва доклад на HSBC, който излезе през март.

Благодарение на всичко това глобалният пазар на пица расте. В края на 2012 г. той възлизаше на 125 млрд. долара, според Euromonitor International.

13% от приходите на Fronterra за 2013 г. идват именно от китайския пазар. Компанията е инвестирала 62 млн. долара в увеличаване на производството и износа на моцарела от Нова Зеландия. Нова технология пък ще позволи на фирмата да съкрати времето, в което се създава сиренето.

“Развитието на бързите закуски и преработените храни в цяла Азия води до по-голямо търсене на топено сирене и моцарела“, коментира Марк Топи, анализатор от Canaccord Genuity Group. По думите му тази тенденция е свързана и с много нови възможности за компаниите, които могат да осигурят в дългосрочен план доставки на моцарела.

Базираната в Луисвил, Кентъки, компания Yum!, която отвори първата си верига пицарии в Китай през 1990 г., ще отвори поне още 700 нови хранителни обекта в страната през тази година. Papa John's International също се надпреварва с конкурентите си в Китай, благодарение на своите 202 заведения за хранене.

Междувременно Fronterra се бори със сериозна конкуренция в глобален план в лицето на Saputo, най-големия производител на млечни продукти в Канада. Saputo може да разгледа възможността за купуване на активи, за да повиши износа си на моцарела, заяви главният изпълнителен директор на компанията Лино Сапуто младши през февруари.

„По-голямата част от растежа ни през следващите години е насочена към Китай“, заяви през април Рене Дедонкър, директор на подразделението за ресторанти на Fonterra. По думите му има 80% шанс, където и в Китай да опитате пица, тя да е направена със сиренето на Fonterra. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:54 | 12.09.22 г.
fallback