Японският автомобилен производител Nissan постигна споразумение за спонсорство на най-голямото клубно първенство по футбол в света – организираният от УЕФА турнир Шампионска лига.
Стойността на 4-годишната сделка не бе разкрита, но според информацията настоящите спонсорски договори са били в размер на около 54,5 млн. евро на сезон, предава BBC.
Nissan ще замени Ford, който през миналия месец съобщи, че ще прекрати 22-годишното си партньорство със спортното събитие. Другите основни спонсори са MasterСard, UniСredit, Heineken, "Газпром" и Sony.
Nissan е вторият най-голям производител на автомобили в Япония. Според експерти спонсорството на Шампионска лига ще допринесе за повишаване на профила ѝ в Европа. Наскоро от Nissan посочиха, че условията на Стария континент са "забавени".
Споразумението ще направи Nissan официален партньор на събитието от сезон 2014-15 до сезон 2017-18 включително.
"Най-престижното състезание по футбол в Европа ще бъде важна глобална платформа за Nissan и нашата цел е да покажем на феновете от цял свят вълнението както от футбола, така и от нашите автомобили", заяви Роел де Врийс, ръководител на звеното за глобален маркетинг в японската компания.
По думите му Шампионска лига достига до повече от 4 млрд. телевизионни зрители на сезон, което ще спомогне на Nissan да се добере до нова аудитория "и ще изведе марката на преден план в течение на европейския футболен календар".
Тазгодишното издание на Шампионска лига се намира на четвъртфиналния си етап, до който достигнаха осемте най-добри отбора на континента. Финалът ще се играе на 25 май в португалската столица Лисабон.
Като част от сделката Nissan също така ще бъде спонсор на Суперкупата на УЕФА, която изправя един срещу друг победителите в Шампионска лига и Лига Европа.
Nissan е сред спонсорите и на летните олимпийски игри в Рио де Жанейро през 2016 г.
Oще новини от японските производители на коли вижте в материала на Bloomberg!