fallback

L'Oréal бойкотира германските магазини Aldi

Причината за решението, от което ще се възползва местният конкурент Beiersdorf, е ожесточената ценова война

15:18 | 02.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

По отношение на хигиената на тялото повечето потребители броят всеки цент. Що се отнася обаче до луксозните парфюми, грим и кремовете за лице например, то те може да струват малко повечко, пише в свой анализ Die Welt, като пояснява, че германският пазар на козметика е разделен на тези две части.

„Продуктите на пазара на козметика са под натиск. Но премиум козметиката и парфюмите са изключение. По отношение на грижата за тялото нещата обаче са доста по-различни", каза Марк Сивърс, експерт по търговията на дребно и потребителските стоки в консултантската компания KPMG. 

Но дори и пред лицето на нарастващата ценова конкуренция в бранша преобладават разногласията относно сътрудничеството с германския лидер в дискаунт търговията Aldi.

Докато базираният в Хамбург конкурент на L'Oréal Beiersdorf е представен по рафтовете на магазините Aldi със своята марка Nivea от май миналата година, директорът за Германия на френската компания Натали Рос не иска да отстъпи пред германския търговец.

Продажбата на продуктите на световния лидер в Aldi в момента не е планирана, заяви тя преди няколко дни в рамките на събитие в Дюселдорф.

Продукти на L'Oreal в момента са налични само в ограничено количество в конкурентите на Aldi - Lidl и Penny. Предлагат се оцветители за коса и продукти за грижа за лицето.

Като номер две на пазара на козметика в Германия от друга страна базираната в Хамбург Beiersdorf залага на сътрудничеството с дискаунтъра. 

В изявление компанията посочва нарастващото значение на марковите продукти по рафтовете на Aldi. Акцентът обаче все още е в сътрудничеството с дрогериите и класическата търговия на дребно.

Котираният на Dax концерн продава марката си Nivea от почти година в Aldi. И козметичната компания е спечелила доста от сътрудничеството - за първи път от години тя отчита значителен ръст на германския пазар. Според вътрешни източници той се дължи и на 14-те продукта, които концернът продава от май 2013 г. в Aldi.

Но и без помощта на най-големия дискаунтър френският конкурент L'Oreal успява да увеличи приходите си от продажби в Германия със 6,3% през 2013 г. до рекордното равнище от 1,14 млрд. евро. Така федералната република се превръща в най-бързо растящият пазар в Западна Европа за френския концерн, казва 48-годишната Рос. Стабилен ръст в страната компанията иска да постигне и със специализирани предложения, например към мъже с бради и мустаци или към потребители с изтъняла коса.

Като цяло германският пазар на козметика възлиза на около 11,5 млрд. евро с ръст от около 2,1% за 2013 г., показват изчисления на L'Oreal. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:18 | 09.09.22 г.
fallback