Два гиганта за производство на уиски – американският Jack Daniel's и британският Diageo – си обявиха война за наименованието "уиски от Тенеси", предаде Франс прес.
Има атака срещу уискито от Тенеси, твърди Brown-Forman - предприятието, което всяка година произвежда около 11 милиона кашона Jack Daniel's.
По негово настояване миналата година в щата Тенеси беше гласуван закон, който за първи път дава юридическо определение на "уискито от Тенеси". Това наименование вече е запазено за алкохола, произведен в щата от най-малко 51 процента царевица, отлежало в бъчви от младо дъбово дърво, преминало през огъня и филтрирано през дървени въглища от кленово дърво. Такава е рецептата на Jack Daniel's.
От това се засегна Diageo - световният лидер на алкохолните напитки, производител на уискито Johnnie Walker, водката Smirnoff и ирландската бира Guinness.
През 2013 г. групата е продала чрез филиала си George Dickel само 130 хил. кашона "уиски от Тенеси". Тя обаче се зае да оспори закона, който според нея облагодетелства несправедливо нейния конкурент.
Вицепрезидентът на Diageo в Северна Америка Гай Смит изтъква, че "чрез коварни маневри Brown-Forman е убедил законодателите да определят уискито от Тенеси според рецептата на Jack Daniel's, отхвърляйки гъвкавостта при производството на уиски в продължение на 130 години в щата Тенеси" и възпрепятствайки иновациите. За днес са насрочени изслушвания по спора в местния парламент.
(БТА)