Представете си следната обява: „Търси се кандидат, който да поеме на безплатна околосветска обиколка на стойност 1 млн. долара. Кандидатът ще прекара една година в похапване в най-добрите ресторанти, ще спи в петзвездни хотели и ще се наслаждава на най-елитните нощни клубове и курорти в света. Умението за писане е плюс. Двойките могат също да кандидатстват“.
Звучи като фантазия, но всъщност изобщо не е такава. Две луксозни туристически фирми – Luxury Travel Intelligence и VeryFirsttoKnow.com – търсят някой, който да отдели една година, за да си почива в най-различни кътчета на Земята. Единственото изискване е пътникът да описва подробно своите преживявания. „Това е нещо като таен клиент“, твърди Амар Тапен, главен редактор на уебсайта VeryFirstToKnow.com.
Работата всъщност е част от бързо развиващия се бизнес на Luxury Travel Intelligence за предоставяне на подробни и обективни оценки на пътуванията от най-висок клас, пише CNBC.
Въпреки че разчита на собствения си екип за проучвания, фирмата се надява, че новият служител ще ѝ помогне да подобри базата си данни. Да накараш хората да пишат за ежедневните си пътувания в TripAdvisor или Yelp може да бъде лесно, но да мотивираш богатите да публикуват такава информация в туристически сайтове се превръща във все по-голямо предизвикателство. По думите на Тапен голяма част от заможните хора не искат да критикуват публично.
Късметлията, който ще се сдобие с необичайната работа, ще посети повече от 50 „водещи световни туристически дестинации със специален акцент върху модерните хотели, ресторанти и нощния живот“. Пътешественикът ще бъде инкогнито и ще трябва да описва подробно обслужването, качеството и преживяното на всяко едно от местата.
Част от дестинациите включват Венеция, Британските Вирджински острови, Ла Вегас и Малдивите.
Кандидатът трябва да знае какво точно да очаква от най-добрите ресторанти и хотели и да изглежда така, сякаш принадлежи към тези среди. Двете компании искат също така той да бъде общителна личност.
Това не означава, че кандидатът трябва да е богат. Възможно е да бъде човек, който е работил в най-висок клас хотел или ресторант. Докато работата без съмнение е рекламен трик, Тапен посочва, че обявата е пусната с надеждата да се намери мечтаният кандидат за позицията.