Nestle SA пуска вариант на машината си Nespresso със супер размери, за да се хареса на американците, които предпочитат големи дози кафе, пише Bloomberg.
Новата кафемашина на цена 299 долара, наречена VertuoLine, ще може да прави осем вида кафе, като дозите ще са по 240 грама. Ще се изполват четири вида смеси за еспресо, а капсулите няма да работят с други машини.
VertuoLine, чието разработване е отнело 10 години, ще се продава в САЩ и Канада в бутиците на Nespresso, както и онлайн във веригите Macy's Inc., Bloomingdale's и Williams-Sonoma Inc.
Nespresso е една от най-бързо развиващите се и най-печеливши марки на Nestle. Въпреки това делът ѝ на пазара в САЩ е само 3% спрямо 72% за Green Mountain, сочат данни на Euromonitor. В САЩ клиентите предпочитат по-големи чаши от напитката, които купуват в Green Mountain, Starbucks Corp. или Dunkin' Donuts Inc. Еспресото, което е по-малко като количество, се радва на по-голяма популярност в Европа.
Конкурентите от Green Mountain предлагат еспресо машина на име Keurig Rivo R500, която струва 315 долара на сайта на Bloomingdale's, а Verismo 600 на Starbucks се предлага за 199 долара.
На Северна Америка се падат около 30% от пазара на кафето на еднократни дози, като по-голям е този дял единствено в Европа, показват данни на Euromonitor. През изминалите 10 години делът на този продукт се е увеличил от 2 до близо 10% от глобалните продажби на кафе. До голяма степен това се дължи на Nespresso, която контролира около 1/3 от сектора. През миналата година продажбите на Nespresso са се увеличили с около 563 млн. долара.
На Nespresso се падат около 25% от продажбите на кафе на Nestle, които са на обща стойност 104 млрд. долара. Марката има над 24 бутика в САЩ. Nestle въвежда системата Nespresso в САЩ преди повече от 10 години.