След като неотдавна отбеляза 44-ия си рожден ден, Джей-Зи си проправя път в една нова кариера - производител на вкусове на свободна практика, пише Businessweek.
Той е консултирал собствениците на New Jersey Nets за проектирането на луксозните апартаменти в Barclays Center в Бруклин. Името му стои и върху Gold Jay Z - мъжки парфюм, разработен съвместно с Parlux. Точно преди Коледа застаряващият рапър представи Comador - пура, създадена заедно с базираната във Вирджиния General Cigar.
Мащабното разрастване на марката на Jay-Z повдига един интересен въпрос: какво точно предлага бившият дилър на крак и рапър, когато си сътрудничи с корпоративните си партньори? По-просто казано - за какво му плащат тези хора?
Дан Кар, главният изпълнителен директор на General Cigar, не може да каже кой знае колко много за способностите на партньора си. "Той е наистина умен", казва Кар. "Той е страхотен човек. Има визия. Той наистина е артист. Очевидно е, но той създава вкусове. И в същото време е ценител".
Според Кар General Cigar са прекарали две години в създаването на Comador заедно с рапъра. Двамата са изпушили много пури в опит да определят посоката на Comador. Резултатът, според Кар, е "много ароматен, сложен, но и изтънчен".
След две години на пушене и разговори обаче Кар така и не може да каже точно какъв е приносът на Джей-Зи за продукта. "Той просто казва: „това харесвам аз и не ми пука какво мислят всички останали", разказва Кар.
Доста по-лесно му е да обясни приноса на Джей-Зи за вида на Comador. Той проектира логото", обяснява Кар. "Името Comador също бе негова идея".
Comador се предлага в пакет от седем пури на цена на дребно 210 долара.