Dunkin' Brands Group – компанията майка на верига ресторанти за бързо хранене и кафене надмина очакванията на Wall Street за финансовите резултати за последното тримесечие на 2013 г. През изминалата година компанията е увеличила броя на клиентите си, а по всичко личи, че те са били и по-щедри, пише WBPOnline.
Концернът, под чиято шапка са Dunkin' Donuts и Baskin-Robbins, разри прогнозите на анализаторите за изгладената печалба на една акция (EPS) след изключването на някои ефекти само с три цента. Нетната печалба нарасна с 23% до 46,3 млн. долара, или 43 цента на акция, от 36,6 млн. долара, или 34 цента, отчетена за същия период, но година по-рано.
Приходите от продажби за периода октомври-декември възлизат на 183,2 млн. долара при 178,5 млн. долара за същите месеци на 2012 г., което е спад от 13% на годишна база.
Нетната печалба на Dunkin' Brands Group за цялата 2013 г. се увеличава с цели 35% до 146,9 млн. долара, или 1,36 долара на акция. На сезонно изгладена база годишният EPS възлиза на 1,53 долара. Приходите през годината са нараснали с 8 на сто до 713,8 млн. долара.
Добрите резултати позволиха на компанията да изплати тримесечен дивидент от 23 цента на акция – ръст от 4 цента спрямо дивидента, раздаден през третото тримесечие.
С краткосрочен план компанията очаква изгладеният EPS да е в интервала 1,79-1,83 долара на акция, което в абсолютно изражение означава годишен ръст между 17 и 20%. Wall Street залага на 1,80 долара печалба на една акция. Концернът също така прогнозира приходите да се увеличат от 6 до 8 на сто.
Wall Street приветства резултатите, защото на борсата в Ню Йорк акциите на Dunkin' Brands Group поскъпват с 2,88% до 48,66 долара към 21 часа българско време.
Резултатите бяха подкрепени от по-доброто представяне на магазините. Компанията дължи добрите цифри и на по-високите приходи от роялти и продажбите на сладоледи.
Продажбите в американските Dunkin' Donuts, отворени поне от година, скочиха с 3,5%. Продажбите на напитки се оказаха изключително високи. Най-търсени сa били топлите и студените кофеинови напитки. Baskin-Robbins в САЩ пък реализира ръст в продажбите от 2,2% на годишна база през тримесечието.