Дизайнерът на BMW Майкъл Скъли е карал автомобили и сноуборд, така че не очаквал изненади, когато за първи път се качил на бобслей. Всъщност спускането му било част от усилията на германския автомобилен производител да подкрепи успеха на американския отбор на Олимпийските игри в Сочи.
Около минута по-късно, след "невероятното насилие и вибрации" на спускането със 113 км/ч по ледената писта в Лейк Плейсид, Ню Йорк, Скъли осъзнава предизвикателствата, пред които е изправен, за да създаде по-добър бобслей.
Като част от шестгодишния си договор за спонсорство с Американския олимпийски комитет BMW натоварва Скъли, който има 20-годишен опит в проектирането на състезателни автомобили, със задачата да помогне на американците да спечелят първия си медал в дисциплината бобслей, двойка мъже, от 1952 г. насам.
Първата му задача била да "успокои хаоса", превърнал първото му качване на бобслей в незабравимо преживяване, пише Bloomberg.
По традиция дисциплината бобслей на Олимпийските игри е доминирана от мъже от алпийски държави като Германия, Швейцария и Италия още от първите зимни игри през 1924 г. През 2010 г. във Ванкувър американците спечелиха първия си златен медал за четворка-мъже от 1948 г насам. При двойките САЩ не са вземали медал от 1936 г.
За създаването на новата шейна Скъли използва компютърни програми като проектира 69 виртуални модела. На тяхна база е направен прототип от същите карбонови нишки, които BMW използва за най-новите си електрически автомобили. Тестовете на шейната се провеждат в аеродинамична тръба.
Получените бобслеи за двама, шест от които са направени за мъжките и женските отбори на САЩ, са по-къси и имат много по-различно разпределение на тежестта от предшествениците си, чието производство започва през 1992 г. като част от проекта Bo-Dyn Boblsed, финансиран от Джеф Бодин. Те са използвани по време на Олимпиадите между 1994 и 2010 г.
Според изискванията на Международната федерация по бобслей всяка една от шейните трябва да тежи минимум 170 кг, когато е празна. Предизвикателството за Скъли било да преразпредели това тегло. Той премества тегло от предната част към центъра, като подобрява управлението и поддържането на набраната скорост при промените на пистата.
С новите шейни американците вече спечелиха първите четири спускания при двойките мъже на пистата на Световното първенство този сезон. На 14-и декември те завоюваха първите три места в Лейк Плейсид в състезанието за двойки мъже за първи път в историята на Световната купа.