През миналата година американският производител Harley Davidson е продал приблизително 261 000 от своите емблематични мотоциклети. Това е с около 11 000 повече, отколкото през 2012 година. Само в региона на Европа продажбите се свиват леко, предава Ройтерс.
„2013 г. без съмнение бе една изключителна година за Harley", заяви главният изпълнителен директор Кийт Уондъл в четвъртък в централата в Милуоки. Приходите са нараснали с 6% до 5,9 млрд. долара (4,3 милиарда евро). Печалбата скача с 18 на сто до 734 млн. долара под черта.
По този начин Harley извършва впечатляващо завръщане. Компанията трябваше да се бори за оцеляването си по време на икономическата криза, тъй като продажбите на скъпите машини се сринаха. В отчаянието си Уондъл се отказа от марките MV Agusta и Buell и съкрати хиляди работни места, но същевременно модернизира производството. Днес производителят жъне плодовете на реорганизацията.
Най-големият пазар традиционно са Съединените американски щати. Тук Harley продава два от всеки три мотоциклета. Въпреки това най-силен ръст през миналата година отчита Латинска Америка и Азиатско-тихоокеанският регион.
Според мениджмънта компанията ще отчете стабилен ръст и през тази година. Броят на машините, които са доставени на търговците, следва да се увеличи до диапазона от 279-284 хил. Компанията иска да спечели нови клиенти отвъд съществуващата фен база, добави още Уондъл.