От мъпетите до Джеймс Франко - Холивуд ще работи здраво за автомобилните производители по време на Суперкупата (Super Bowl), пише Bloomberg.
Най-малко седем автомобилни марки ще рекламират по време на телевизионното излъчване на финала на Националната футболна лига на САЩ на 2 февруари, според анализаторите от Kantar Media. Това превръща индустрията в най-големия спонсор на събитието за трета поредна година. Jaguar планира първата си реклама, а Франко ще подкрепя Ford. Лорънс Фишбърн пък се появява в реклами на Kia, а мъпетите ще работят за Toyota.
Автомобилните производители харчат до 6 млн. долара за 30-секунден рекламен клип, само и само да грабнат потребителите и да засилят търсенето на новите си модели по време на най-гледаното телевизионно събитие в САЩ за годината. Предизвикателството: да привлекат вниманието на над 100-те милиона зрители, които ще обсъждат любимите си реклами в интернет или пък в офиса на следващия ден.
Очаква се продажбите на нови автомобили в САЩ през тази година да се върнат на нивата отпреди рецесията. Според анализаторите през 2014 г. в САЩ ще бъдат продадени над 16 млн. леки автомобила. Производителите пускат 37 нови модела в страната - най-големият брой от 2006 г. насам, показват данни на HIS Automotive.
Финалът тази година обещава да е оспорван - един срещу друг ще се изправят отборите на Seattle Seahawks и Denver Broncos.
Конкуренцията между автомобилните реклами ще е също толкова ожесточена. Всяка от тях ще се опита да победи другата и да отнеме въздесъщото лидерство на "The Force" на Volkswagen, в което играе хлапе, облечено като Дарт Вейдър. Рекламният клип е гледан 59 млн. пъти в YouTube и е най-запомнящата се автомобилна реклама по време на Суперкупата, според Edmunds.com.
По данни на Kantar Media миналата година по време на спортното събитие са излъчени реклами за 292 млн. долара. Автомобилните производители са изхарчили 105,4 млн. долара преди, по време на и след състезанието. Това е с 1,4% под сумата, инвестирана през предходната година. Само за мача рекламите им са стрували 92 млн. долара или пет пъти повече в сравнение с 18 млн. през 2009 г.
Да се откроиш с реклама по време на излъчване, където рекламите са също толкова обсъждани колкото и самия мач, може да е доста трудно. Освен че плащат средно по 4 млн. долара за 30 секунди ефирно време, рекламиращите по време на Суперкупата инвестират и по около 2 млн. долара, за да създадат рекламите си, чиито среден жизнен цикъл е по-кратък от нормалните кампании.
Ford Motor Co. ще излъчи рекламата си с участието на Франко между жребия и началото на мача. Неотдавна актьорът публикува снимка в Instagram, с която разкри, че е част от кампанията.
Kia Motors Corp. планира едноминутен клип за новия си седан K900 с участието на Фишбърн. Актьорът ще носи слънчеви очила, напомнящи за ролята му на Морфей в "Матрицата". Зрителите ще видят също реклами на Chevrolet и Hyundai Motor Co., както и клип на Toyota Motor Corp. с участието на мъпетите и Тери Крюз.
30-секундният клип на Jaguar е с участието на актьора Бен Кингсли, който спечели Оскар за ролята си на Махатма Ганди. Клипът разказва историята на британците като лоши герои във филмите и телевизията и е заснет в Лондон от режисьора Том Хупър, който стои зад филми като "Речта на краля" и "Клетниците".