fallback

2013-та - годината на музикалния стрийминг

Потреблението на стрийминг услуги е нараснало с 32% през миналата година

09:17 | 18.01.14 г.

Музикалната индустрия преживя голямо сътресение при смяната на бизнес модела си, насочвайки се към дигиталните продажби. Въпросът, който мнозина си задават в момента, е свързан с това дали тя ще успее да реагира достатъчно бързо и адекватно на новите промени.

Защото моделът за сваляне на дигитални музикални файлове остава в миналото. На преден план излиза стриймингът, което означава и нова трансформация на бизнес модела.

Докладът на Nielsen SoundScan за 2013 г. показва, че през изминалите 12 месеца потреблението на стрийминг услуги в САЩ е нараснало с 32%, докато дигиталните продажби на музика са отбелязали спад с около 6 на сто.

През миналата година в Америка повече албуми са успели да преминат границата от 1 млн. продадени копия в сравнение с 2012 г. През 2013 г. техният брой е 13, докато година по-рано е бил 10. 

„Въпреки промените в начина на потребление на музика, ние виждаме продължителен растеж в общото музикално потребление“, коментира Дейвид Бакула от Nielsen Entertainment. По думите му музикалната индустрия продължава да се променя и разширява.

Продажбите на физически албуми в Съединените щати през миналата година са общо 172 млн., което показва 13% спад в сравнение с 2012 г., когато те са били 198 млн.

Забелязва се и спад от 6% в онлайн продажбите на сингли. Ако през 2012 г. те бяха 1,33 млн., то през миналите 12 месеца са слезли до 1,25 млн.

Най-продавани в САЩ са били рок албумите (34,8%), а след тях се нареждат R&B албумите (17,5%), а трети са алтернативните (17,4%). Най-добре представилите се дигитални албуми са „20/20 Experience” на Джъстин Тимбърлейк, „Beyonce” на Бионсе и „Night Visions” на Imagine Dragons.

Албумът на Тимбърлейк оглавява и класацията за най-продаваните дискове за 2013 г. в Америка със своите 1,38 млн. копия. Той е първенец и в списъка на най-продаваните албуми за годината (2,47 млн. продажби). Втори е „Marshall Mathers LP2” на Eminem с 1,72 млн. продажби, а трети се нарежда проектът на Браян Люк „Crash My Party”, който е продал 1,52 млн. бройки.

Както изглежда, Тимбърлейк е големият късметлия за 2013 г., тъй като е единственият изпълнител, който е продал над 1 млрд. дигитални албума в страната през 2013 г.

Възраждащият се пазар на винили отбелязва 6,1 млн. продадени бройки през миналата година. За сравнение през 2012 г. те бяха 4,6 млн. Въпреки този ръст продажбите на винили са само 2% от всички продажби на албуми за годината.

Британската сензация Адел пък може да се похвали с рекорд. Албумът ѝ „21“ стана първият в историята, който надхвърли 3 млн. дигитални продажби и стана най-продаваният албум за всички времена. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:40 | 11.09.22 г.
fallback