Швейцарският шоколад намира все повече фенове в САЩ. Докато продажбите на премиум производителя на шоколади Lindt & Sprüngli през миналата година отчетоха ръст от 8% до 2,88 милиарда швейцарски франка (2,30 млрд. евро), само в САЩ и Канада продажбите му са отчели двуцифрен растеж, обяви компанията.
„Дори и през 2014 г. е възможно да има двуцифрен ръст", заяви главният изпълнителен директор Ернст Танер. Почти четвърт от всички шоколади и бонбони на Lindt отива в Северна Америка, където компанията залага все повече на собствени магазини, като тези в Холивуд и Бостън.
Коригираният от ефекта от силния франк органичен ръст на продажбите е в размер на 8,6 процента - по-висок от поставената от компанията цел за дългосрочен растеж от шест до осем процента. Танер обаче не предвижда завишаване на целите в момента. „Ние ще сме щастливи, ако имаме ръст от шест до осем процента", каза той.
Предвид жестоката конкуренция в сектора на търговията на дребно е трудно да се приложи увеличение на цените за сравнително скъпите продукти на Lindt. „В сектора на търговията на дребно в момента има огромна ценова война, което прави увеличението на цените на практика невъзможно". Така че в момента ръст можело да се постигне основно от растеж на продажбените обеми.
Според изчисления на анализаторите на UBS Lindt отчита три или четири пъти по-бърз ръст, отколкото целият световен пазар на шоколад. Също и в рамките според самата компания "до голяма степен наситените европейски пазари", като например Германия и Франция, Lindt успява да разшири пазарния си дял.
Спирачка за Lindt през текущата година може да са по-високите цени на стоки като какаото, маслото, млякото и захарта. Въпреки това според Танер цените на суровините би трябвало вече да са достигнали кулминацията си. Той не очаква и опасност от недостиг на какао. Концернът можел да компенсира по-високите цени с увеличения обем. "Това ни помага да се покриваме по-добре постоянните разходи".
Експертите се оказаха положително изненадани от новините. „Грандиозен ръст на продажбите", заяви анализаторът на Vontobel Жан-Филип Берчу. И на развиващите се пазари, като Китай и Южна Африка, компанията вече се радвала на първите си плодове.
За печалбата, която групата ще обяви на 11-и март, се очаква силно подобрение благодарение на намаляването на разходите. Анализаторите очакват увеличение от 12% до 306 млн. франка. Според експертите акционерите могат да очакват солидно увеличение на дивидента. Акциите на Lindt, които през миналата година поскъпнаха с почти 35%, добавиха вчера 1,3 на сто към стойността си.